Itt az Onroadon is többször beszámoltunk róla, legutóbb már a hangját is hallottuk. Mi is a Horex? Egy pucér izomgép, amire egyetlen olyan jelző sem illik, amely a válságban kívánatos lenne a motorfejlesztéseket finanszírozó befektetők füleinek. Ellenben sok egyéb szóval illethető, amelyek éppen a hivalkodást, a kivagyiságot tükrözik.
Ki hitte volna, hogy valaha megszületik az első széria Horex? És íme, Kölnben mégis bemutatkozott. Ott állt teljes pompájában, lenyűgözve a közönséget. Óriási, 1’200 köbcentis, sorhatos blokkjával hivalkodva, a HOREX VR6 Roadster. Csupa izom és leplezetlen erő, ez az ami egyből szemet szúr mindenkinek. Pedig van ennél nagyobb és erősebb is más gyártóknál, de ez valahogy más. A kidolgozása elsőrangúnak látszik, szinte minden részlete szép, ha valaki hajlandó objektívan vizsgálni az újdonságot.
Négy színben kínálják, egyenlőre csak Németországban, Ausztriában és Svájcban, de az optimista gyártó tervezi a szélesebb terjesztői hálózat kiépítését is. A VR6 blokkja 161 lóerőt ad le és 127 Newtonméternyi nyomatékot szolgáltat 6’800-as percenkénti fordulatnál. A 249 kilogrammos vas sebességét 250 kilométer/órában korlátozták a mérnökök.
Egyszerű, sallangmentes műszerfala kizárólag a legszükségesebb információkkal látja el vezetőjét, de jól illeszkedik a motor stílusához. Mindent figyelembe véve a motor gusztusos látványt nyújt, érdekes lesz látni, hogyan fogadja majd a piac. Ha részletesebben is érdekel, a gyár honlapján még többet tudhatsz meg róla.
Cimkék:
A Suzuki a 2013-as modellévre legendássá vált nagyrobogóját is felfrissítette. Na nem kell új modellre gondolni, de azért történt néhány jelentős módosítás.
Elolvasom »A Harley-Davidson és az Indian viszonya kicsit hasonlóan alakult, mint a Microsoft és az Apple története.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »