Csendes, könnyű, kompakt – röviden így jellemezhető a Schuberth C3 felnyitható túrasisak, amely kiváló tulajdonságainak köszönhetően az elmúlt években piaci szegmensének egyik legnépszerűbb tagjává vált, s mérceként szolgált a konkurens gyártók számára is. Most megszületett e nagyszerű bukósisak továbbfejlesztett változata, a C3 Pro, amelyet a Schuberth a kölni INTERMOT-on mutatott be. A C3 Pro rendelkezik mindazokkal a tulajdonságokkal, amelyek a C3-at sikeressé tették, ugyanakkor számos teljesen új megoldással is gazdagodott.
A Schuberth 1998-ban mutatta be első felnyitható bukósisakját, a Conceptet. Az azóta eltelt idő alatt a német márka minden egyes új modellje forradalmasította a felnyitható sisakok piacát. A Concept kivételes kényelmével és az állrésztől függetlenül mozgatható napellenzőjével tűnt ki vetélytársai közül. A szélcsatornában fejlesztett C2 2002-ben elhódította a világ legcsendesebb sisakja címet, a 2008-ban bemutatott C3 pedig a felnyitható sisakok méretével és megjelenésével kapcsolatos előítéleteket cáfolta meg: ugyanolyan kompakt és könnyű volt, mint a zárt sisakok.
“Az elmúlt 15 év folyamatos fejlesztéseivel sikerült elérnünk, hogy a kezdetben csak egy szűk réteg által használt felnyitható sisakok egyre népszerűbbé váltak, s ma már számos területen teljesen elfogadott a használatuk, egyre több motoros választja ezt a sisaktípust. A C3-mal nagyon magas szintre jutottunk, nyilvánvalóvá vált, hogy egy felnyitható sisak nemcsak a szerpentineken használható, hanem esetenként akár pályanapokon is. Ezek a tapasztalatok ösztönöztek bennünket a C3 továbbfejlesztésére. A saját szélcsatornánkban végzett aerodinamikai tesztek segítségével elértük, hogy ma már a sportmotorosoknak sem kell azon gondolkodniuk, felvegyenek-e egy felnyitható sisakot vagy sem” – mondta Marcel Lejeune, a Schuberth GmbH vezérigazgatója a C3 Pro bemutatóján.
A C3 Pro tarkórészénél kialakított, jellegzetes, légterelőként szolgáló él az említett szélcsatornás fejlesztések eredményeként született meg. Ez az él gondoskodik arról, hogy a C3 Pro tökéletesen semlegesen viselkedik a menetszélben még nagy sebesség mellett is, kiváló iránytartási stabilitás jellemzi és nem hat rá felhajtóerő.
A C3 Pro összesen 23 ponton újult meg a C3-hoz képest. A számos újdonság közül feltétlenül említést érdemel a Coolmax® szövetből és mikroszálas anyagokból készített bélés, amely kivételes kényelmet biztosít a leghosszabb túrák során is. A bélés részei természetesen kivehetők és moshatók. A komfortos utazás másik alapfeltétele a hatékony szellőzőrendszer: az új áll- és fejszellőzőnek köszönhetően 100 kilométer/órás sebességgel haladva másodpercenként közel 9 liter friss levegő áramlik át a C3 Pro belsején. Az új modell mindemellett rendkívül csendes is, a Schuberth fejlesztőmérnökeinek sikerült megdönteniük a korábbi, saját maguk által felállított aeroakusztikai rekordot: százas tempónál mindössze 82 dB(A) a zajszint a C3 Pro belsejében.
Az egy éve bemutatott Schuberth S2-höz hasonlóan a C3 Pro-t is felszerelték két beépített antennával. Az antennák segítségével hatékonyabban foghatók a különböző kommunikációs eszközök Bluetooth- és a rádiójelei még nagy sebességnél is, és 700 méterre nő a külön megvásárolható Schuberth SRCS C3 Pro sisakkommunikációs rendszer hatótávolsága. Az SRCS intercom funkciója lehetővé teszi, hogy egyszerre akár három motoros is kommunikáljon egymással menet közben. Az SRCS-hez csatlakoztatható mobiltelefon, GPS-navigáció és MP3-lejátszó is Bluetooth-on keresztül, a legfontosabb funkciók pedig hangutasítással vezérelhetők. Az SRCS beépített FM-rádióval is rendelkezik.
Az új C3 Pro 2012. október végétől lesz kapható a Schuberth sisakok magyarországi forgalmazójánál, az EuroMotor Kft.-nél (1134. Budapest, Lehel u. 17/b-c, tel.: +36-1-877-4430). A Pro mellett a C3 azonban továbbra is megmarad a kínálatban!
Cimkék:
Úgy tűnik, hogy a japánok megint kezdenek odafigyelni egy a Dakar rallyn való jó szereplés marketing értékére. Nemrég a Yamaha kötötte fel kissé jobban a krossznadrág szárát, és most lám a Honda is odateszi magát.
Elolvasom »A Suzuki a 2013-as modellévre legendássá vált nagyrobogóját is felfrissítette. Na nem kell új modellre gondolni, de azért történt néhány jelentős módosítás.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »