Mégpedig alaposan újragondolta. Sok technikai részletet nem közöltek róla – a koncepciómotoroknál végül is ez nem is annyira szokás -, azonban ha a sajtóanyagban leírtakat átviszik a sorozatgyártásba, már nagyon ígéretesnek tűnik a leendő “új DL1000”.
Az ezres V2-es aggregátot teljes mértékben áttervezték, hogy – ígéretük szerint – mindenben megfeleljen a ma és a közeli holnap követelményeinek. Nyilván a megfelelő teljesítményre, no meg az elfogadható fogyasztásra- és károsanyag-kibocsájtásra gondolnak ez alatt (hiszen ez utóbbi meszelte el pár éve az előd sorozat-termelését).
A könnyűfémből készült váz geometriája azt célozza, hogy a gép kistestvéréhez, a jelenleg futó DL650A-hoz hasonlóan könnyen kezelhető motorkerékpár legyen. Amennyiben ezt tényleg meg tudják valósítani, nagyot lépnek előre az előd-DL1000-hez képest, hiszen az nem éppen bicikli-jellegéről volt híres.
A fordított első teleszkópok, a könnyen és szerszám nélkül állítható előfeszítésű hátsó központi rugóstag, valamint a radiális első fékek is azt hivatottak szolgálni, hogy kellően élvezetes, ugyanakkor biztonságos jármű legyen a leendő új ezres Strom. Ebbe a kategóriába sorolható a Suzuki kipörgésgátlója is, amely a hírek szerint szintén megtalálható lesz az újdonság fedélzetén.
Végül pedig természetesen jelentős része az új koncepciónak maga a stílus: a legendás 1988-as DR750S-nek, vagyis a Suzuki első többcélú, mai népszerű nevén on/off masinájának kíván emléket állítani. Persze ez nem mehet a használhatóság rovására – így az újdonság gyári csomagtartó-rendszert is kínál majd leendő tulajdonosainak.
Hogy a koncepcióból mikor, és attól mennyire eltérő úton-módon lesz valóság, azt persze most nehéz megjósolni. De valószínűleg előbb-utóbb kiderül…
Cimkék:
Az egykor meglehetősen egyedi küllemű, ám rögtön igen nagy népszerűségre szert tett Street Triple teljesen megújult, s akinek ez még kevés, az viheti a még pofásabb R verziót, amellyel már bizonyosan minden álma beteljesül.
Elolvasom »Úgy tűnik, hogy a japánok megint kezdenek odafigyelni egy a Dakar rallyn való jó szereplés marketing értékére. Nemrég a Yamaha kötötte fel kissé jobban a krossznadrág szárát, és most lám a Honda is odateszi magát.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »