A menetteljesítmények kapcsán már szóba hoztam a GT esetében most a szokásosnál jóval többet tesztelt kétszemélyes üzemmódot. Azonban meg kell azt említenem még egy szempontból: nevezetesen az utas kényelmével kapcsolatban.
Az egyértelmű, hogy az ülőlap méretére vagy a háttámlás dobozra nem panaszkodhat a fedélzeten tartózkodó második személy. Az elsőre oly kényelmesnek tűnő lábtartókra azonban egyetlen utastól (a négyből!) sem kaptam dicséretet. A hátsó idom ugyanis nagyon széles, így a lábtartó trepnikre csak úgy ér le a láb, ha igen nagy terpeszben ül a hátul motorozó. Még ennél is nagyobb baj, hogy komolyabb tempónál (úgy autópályás sebesség környékén) a légáramlatok szeretnék tovább nyitni ezt a terpeszt, konkrétabban lefújni a lábakat a hátsó trepnikről. Ez valahogy senkiből nem váltott ki dicsérő szavakat…
A bajor gyár mindig is innovációiról, no meg túrázásra optimálisan felszerelt motorjairól volt híres. Az ezzel kapcsolatos elvárásoknak az új nagyrobogó is a legteljesebb mértékben megfelel. Nézzünk néhány kiragadott példát!
A C650GT újdonsága a ledes nappali fény (minden elindulás után nekünk kell átváltani rá, hiszen előírás az automatikusan bekapcsolódó tompított), a hátsó rögzítőféket automatikusan aktiváló oldalsztender (egyszerűen zseniális!!!), vagy a markolat- és ülésfűtés automata üzemmódja (8 foknál magától bekapcsolja az 1-es, mínusz 15-nél pedig a kettes fokozatot – szerintem ezekkel a küszöbértékekkel kevesen fogják használni ezt az önműködő funkciót!). Motorral állíthatjuk a hatalmas első szélvédőt, éppen úgy, mint a BMW felső kategóriás túramotorjain. Az első idomon elhelyezett szellőzőfülek pedig a vezető szellőzését hivatottak segíteni – én csak hidegben próbáltam, ott érezhető hatása volt, ha “kihajtottam” a műanyag lapkákat, mert sokkal kevésbé fáztak a combjaim.
Kapunk számos olyan – persze már feláras – extrát, amelyeket megszokhattunk a gyártól. Fedélzeti számítógép, amely mutatja a pillanatnyi- és az átlagfogyasztást, az átlagsebességünket, de akár a keréknyomásokat is menet közben, ráadásul nagyon kényelmesen bal hüvelykujjunkkal lépkedhetünk számos funkciója között. Azonban érthetetlen módon nem mutatja a megtehető távolságot (a fenti adatok függvényében ennek nem is értem az okát), hanem a tartaléklámpa felvillanását követően elkezdi számolni az utolsó három literrel már megtett kilométereket. Pedig ezt igazán megoldhatták volna.
Csakúgy, mint a hátsó rugóstag előfeszítésének állítását. Mint korábban említettem, érdemes minden terhelésváltáskor állítani (egyedül a két személyes beállítás nagyon kemény), azonban ezt így kimondottan kínszenvedés megtenni. Ha nem is egy komplett ESA rendszer, de legalább egy külső hidraulikus állítási lehetőség beleférhetett volna – nagyban megkönnyítené a nem csak egyedül motorozók életét.
Összességében a BMW C650GT egy sok szempontból forradalmian újszerű, tényleg igazi béemvés megoldásokat magában hordozó óriásrobogó. Természetesen az árképzése is ennek megfelelő, azonban a pénzünkért meg is kapjuk azt az ellenértéket – főleg a mindennapi használat terén -, amit elvárunk és amit meg is szoktunk a bajor gyár termékeitől. Van egy-két pont, ahol még tudnak fejleszteni rajta a mérnökök, ez kétségtelen. Ezt akár nevezhetjük szerencsének is, hiszen egyébként mire lenne jó a majdani első ráncfelvarrás?
Legvégül azt hiszem, tartozom még egy magyarázattal. Nevezetesen a cikk címében az idegen bolygóról érkező emberfogyasztó ragadozót, a predatort emlegettem. Hogy miért? Az a legutolsó oldalon levő fotóból derül ki!
A megoldásért és a műszaki adatokért lapozz!
Cimkék:
Az NC700 sorozat utolsó tagját kicsit más szemszögből vizsgáltuk meg, mint testvéreit: ezúttal női szemmel.
Elolvasom »Ebben a részben befejeződik a DaiRal építése. Kialakul a motor végleges képe, már csak a tesztelés és a csinosítás van hátra.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »