A Honda két igazán partiképes modellt is kínál a negyedliteres géposztályban. Nevezetesen a CBR250R-t, és az általunk is nemrégiben tesztelt, szuper kis CRF250L-t. A Kawa is gyorsan előrukkolt a CBR konkurenciájával, azt még egy kicsit meg is spékelve egy fél decivel (Ninja 300), hogy jobban csússzon. A Yamaha egy csupasszal van jelen a géposztályban, ez nem más, mint a nálunk is rendkívüli népszerűségnek örvendő kis 125-ös Ybrahim nagytesója, az YBR250.
A Suzuki úgy döntött, hogy inkább a populárisabb naked vonal mellett marad, hiszen a negyedliteres géposztály elsődleges célcsoportja a városi ingázó, motorját nem elsődlegesen szórakozni, hanem sokkal inkább célszerszámnak tekintő felhasználók, akiknek elriasztó lehet a CBR-Ninja vonal túlzott sportossága, a CRF pedig a másik véglet: túl terepes megjelenésű. Talán igazuk is van, majd kiderül mennyire. Új modelljük így egy igazi csupasz stílusjegyeket hordozó gép lett, de nem akármilyen stílusjegyeket, hanem az egyik Suzuki ikonná lett B-King-ét.
A Kínában készülő, de japán minőségi előírásoknak megfelelő újdonságot az olyan piacokra szánják, ahol fő szempont a gazdaságosság, így például Amerikában nem is tervezik a forgalmazását. Soros kéthengeres vízhűtéses blokkal szerelik, amely elsősorban városi használatra van hangolva, tehát az alsó és a középtartományokban jeleskedik leginkább. A blokk legnagyobb teljesítménye 24 lóerő. Hatsebességes váltót kapott, valamint rengeteg alumínium alkatrészt, amelyek egyrészt jótékonyan hatnak az összképet tekintve, másrészt jelentős súlycsökkenést eredményeznek. A motor önsúlya így 183 kilogramm, az ülésmagassága 78 centiméter, tankja pedig 13,5 liter üzemanyagot képes befogadni, amellyel a kifejezetten takaréskosságra kihegyezett motor akár 6-700 kilométer is képes megtenni két tankolás között. Nem semmi az biztos.
Elöl és hátul is 17-es kerekekkel készül a motor, ami a városban tökéletes. Nagyon esztétikus műszeregységet tudhat magáénak a gép, amelyen többek között helyet kapott egy fokozatkijelző is és egy ECO üzemmód visszajelző is, amely a külön kapcsolható ECO üzem tényéről tájékoztatja gazdáját. Ha mindez így igaz és itthon is piacra dobják az újdonságot, várhatóan elég sok rajongóra számíthat. Annál is inkább, mert a bevezető árat olyan 4’000 euró környékére ígéri a gyár – ez pedig átszámolva 1’140’000 forint!
Cimkék:
Kinek ez kinek az nyilvánvalóan, ez attól függ ki miként ítéli meg az alkoholos befolyásoltság melletti vezetést. De miről is van szó pontosan?
Elolvasom »A Ducati közzétette a 2013 elejétől kapható, eddig is igen dögös Multistrada 1200 frissített verzióiról készült fotókat és legfontosabb módosításainak adatait.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »