Ugyan a nagy túraendúrók tulajdonosainak többsége soha nem hagyja el a burkolt utakat, nem vágyik a terepakadályok legyőzésére, mégis van egy szűk réteg, aki szeretné valódi terepmotorként használni bajor gépét. Hiszen annak eredeti neve (a GS jelentése) Gelände/Strasse, azaz Terep/Utca volt, a motor tehát valaha éppen a vegyes használatra született. A Unit Garage ajánlata remek lehetőség arra, hogy olyanná tedd ezerkettes GS-eset, mintha az a nyolcvanas években született volna.
A stílusosan R120G/S Vintage Kit nevet viselő átépítő csomag teljesen új, a legendát útjára indító R80G/S-hez hasonlatossá teszi akármelyik GS-t, amelyet 2004 és 2012 között gyártottak. Ehhez a motor új lámpát, oldalborításokat, ülést, csomagtartót és komplett hátsó traktust kap. Az átalakítás négy óra alatt végezhető el, és az összes leszerelt eredeti alkatrész szépen betehető a szekrénybe – így a majdani eladáskor akár egy vadiúj, karcmentes motort hirdethetünk majd meg.
Az átépítéssel megspórolunk 6,4 kilogrammnyi súlyt, ugyanakkor pénztárcánkat is megkönnyítjük 3’920 eurónyi pénzmaggal. Akinek Adventure modellje van, az még többel, ugyanis a 33 literes kannát is ki kell cserélnie egy “sima” GS-tankra. Ezzel együtt azt kell mondjam, nekem az átalakított motor sokkal jobban tetszik.
Nem beszélve az átalakító csomag továbbgondolásaként létrejött R120R nevű modellről, amelynek már a futóművéhez is hozzányúltak: az első Telelever futóművet két 50 milliméter átmérőjű Marzocchi Shiver teleszkópra cserélték, 265 milliméteres rugóúttal (hátul az Adventure számára kialakított Öhlins rugóstag dolgozik 220 milliméter mozgást engedve a Paralever felfüggesztésnek). Itt a sárvédőt is megemelték a sárra való kisebb érzékenység miatt. Csak egyet nem cseréltek ki: az első kereket 21 collosra. Ami pedig (szerintem) alapvető fontosságú lett volna.
Cimkék:
A Schuberth cég soha nem ismerte a kompromisszumokat. Most kihozták legújabb fejlesztésű kommunikációs rendszerüket, amely a legjobb akar lenni.
Elolvasom »Ma este remélhetőleg szép teliholdas időben kerül sor az Onroad szervezésében bonyolított csajos budapesti gurulásra. Résztvevők és segítők figyelmét szeretnénk kérni.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »