Kellemesen és meggyőzőén gyorsul – egy robogónál talán dinamikusabb egy lehelettel. Kanyarogni is szeret, főleg ha a tankcsapdákat kell kerülgetni. Fürgén, gyorsan, pörgősen irányítható, a nagy kerekek jól veszik az akadályokat a kátyús, bordás utakon, de még az átlagos földutakon is tökéletesen muzsikál: nem éreztem, hogy a sisakom lenne a lengéscsillapító. Az előre szerelt egyszerű tárcsafék és a hátsó kis dobos rendszer a járművecske menetdinamikájához illően muzsikál: hatékonyan képes megállítani a Wave-et.
Városban igen kellemes útitárs, mivel kis méretének köszönhetően el lehet vele menni a sorok közt, ami a budapesti csúcsforgalomban igen jó szolgálatot tesz. Legfeljebb az ötvenes közlekedőtársak vagy a bringások férnek át szűkebb helyeken, mint mi. Viszont a 80-90-es tempónál már igen kellemtelen kezd lenni az időjárás, nem igazán ad szélvédelmet, de ezt egy plexivel könnyen orvosolni lehet.
A helykínálata meglepő: még egy két méter magas ember is elfér rajta, simán és gond nélkül. Az megint más kérdés, hogy ez kívülről mennyire vicces látvány. Aranyos dolog a hátsó lábtartó is, valamint az, hogy ide utast vegyen fel maga mögé az ember. Jó, tudom én, hogy nem az európai méretekre van kitalálva, sőt a skandináv favágók sem ezzel fognak közlekedni. Egyszemélyes motornak, vagy a gyerkőcöt suliba vinni tökéletes. A terhelhetősége a másik dolog: KT alatt a rugók kicsit megrogytak, és hirtelen elfogyott a rugóút is. Ez a terület számomra nem volt meggyőző. A csomagtartó méretével sem vagyok kibékülve: egy bukósisak sem fér el benne, de pozitívumként megemlíteném a benne található szerszámkészletet. Mivel egyszerű, ezért az alapvető szereléseket is el lehet végezni kisebb műszaki ismerettel, amiben jó partner a kezelési útmutatója is.
A motor teljesítményét nem járatták csúcsra, hiszen a 110 köbcentiből 9 lóerőt hoztak ki. Ebből is látszik, hogy hosszú időtartamra tervezte a gyár, valamint a száguldozás helyett a gazdaságosságé a főszerep. Ezen a téren domborít is: fogyasztása 100 kilométeren vegyes használatban 1,6 liter! Ami parádés, hiszen az én esetemben (napi 40 kilométer és számos átszállás) körülbelül 275 forintra jön ki a munkába járás, vagyis konkrétan olcsóbb a tömegközlekedésnél. Sokkal – még egy BKV-bérlethez viszonyítva is több ezer forintot spórolhatsz havonta. Ehhez jön a kedvező ára is (amely így valóban megtérülő befektetés lesz).
A cikk elején feltett kérdésre, miszerint a Honda NF110 motor vagy robogó (esetleg moped), választ kaptunk. A Wave az Wave, egy olyan öszvér, ami egyesíti a két önálló típus jó tulajdonságait, a hiányosságaik nélkül. Kinek lehet ajánlani? Mindenkinek, aki egy egyszerű közlekedési eszközre vágyik nagyon kevés pénzből. Na jó, egy 140-150 kilós embernek talán nem, de amúgy tényleg mindenki használhatja életkor- és nem megjelölése nélkül. Tökéletes első motornak, másodiknak, a gyereknek, az anyósnak, csak úgy szaladgálni, kimenni a kiskertbe kapálni, munkába járni – egyszerűen mindenre. Városban a sorok közt cikázni, vidéken elmenni szomszédolni vagy éppen bevásárolni. Nem illetődik meg sem az aszfalton, sem a földúton. Ideális szaladgálós motor: a „jaj el kell ugranom kenyérért”-től a rendszeres munkába járásig mindenre nagyszerű, kis- és középtávon. Túramotornak nyilván nem, de ez fel sem merült senkiben. (Bár biztos van, aki hasonlóval megkerülte már a Földet…) Őszintén megvallom, fájó szívvel vittem vissza…
A cikk még nem ért véget: a következő oldalon találod a műszaki adatokat.
Cimkék:
A Honda új generációs modellcsaládjának legluxusabb tagja a megjelenésében leginkább a nagyrobogókra hasonlító Integra. Valójában ez a gép azonban semmire nem hasonlít, valódi egyéniség. Hogy milyen, az kiderül a tesztből.
Elolvasom »Majdnem nagyon sanyarúra sikerült az idei esztendő, hiszen elmaradt a BMW 24 órás túraversenye, és a Bike Maraton is bizonytalan volt. Már nem az!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »