Az indianai Goshenben alapított kis cég első termékével (és egész filozófiájával) azt a célt tűzte maga elé, hogy a motorozás történetének híres formáit állítsa utcára olyan technológiával karöltve, amely a hétköznapi motorozásra is alkalmassá teszik azt. A szóban forgó első fecse a 1920-as és ’30-as évek sebességrekord-motorjainak formavilágát hordozza, az erőforrás azonban egy modern, ám csupán 50 köbcentiméteres kétütemű blokk!
Az igényes kezdő motorosokat megcélzó jármű java része teljesen kézi módszerekkel készül a Janus Motorcycles műhelyében. Egyedül a vízhűtéses erőforrást és a hatsebességes váltót importálják Spanyolországból, a Derbitől, valamint a kerekek ráfját, a fékeket és a rugós tagokat az EBR-től. A váz, a kormány, az üzemanyag-tartály és a teljes kipufogórendszer, no meg a parádés rugós bőrnyereg az ő kezük munkáját dícséri.
A Derbi Senda részére tervezett kis erőforrás közel 9 lóerőt ad le, így a motorka technikailag közel 90 kilométer/órás végsebességre képes. Mivel pedig a csodaszép, fényesre polírozott benzintartály több mint 13 liter nedű befogadására képes, a hatótávolsága sem lehet gyenge. A legnagyobb különlegessége azonban mégis csak a külseje, hiszen ha egy ilyen paripa hátán megyünk bárhova, biztos a gyors népszerűség megszerzése – egyszerűen mérget vennék rá, hogy mindenki meg akarja nézni közelről is.
A motor már minden szükséges engedélyt megszerzett, így az Egyesült Államokban teljesen legálisan használható utcán. A cég tervei szerint a motorozás történetének további híres formáit szeretnék megjeleníteni további motorjaikkal, egészen a ’60-as és ’70-es évek GP-paripáival bezárólag. Az erőforrások terén nem szeretnének az egekbe törni és beállni a teljesítmény-hajhászók táborába, hiszen legfeljebb a 125-250 köbcentis tartományig szándékoznak felmenni (nyilván ott már négy ütemben).
A csodaszép kis motor áráról nem találtam információt a cég honlapján, azt írják, hogy egyéni érdeklődésre adják meg a csereértéket. Aki szeretne érdeklődni náluk, esetleg csak az összes technikai adatra kíváncsi, tanulmányozhatja honlapjukat.
Cimkék:
A vadat tovább vadítani van vajon értelme? Majd kiderül, mindenesetre új technikai részletek szivárogtak ki a gyári csúcs-superbike-ról.
Elolvasom »Egy legendás gyár végtermékéből valami különlegeset csinálni mindig izgalmas dolog. Olaszországban ilyen a Moto Guzzi: most sportmotort faragtak egy Grisobol.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »