A szaksajtó tippje helyesnek bizonyult: megérkezett a legújabb Triumph motorkerékpár, mégpedig a Trophy 1200. Az egyre komolyabb piaci részesedést szerző, azaz finoman szólva is feljövőfélben levő angol gyártó ezzel a nagy túramotorok szegmensében kíván részesedést szerezni. A piac elvárásainak megfelelően ehhez bőséges teljesítményre, kardánhajtásra és sok egyébre van szüksége az új vasnak. Lássuk, mit tud a Triumph Trophy!
A blokk a márka hagyományainak megfelelően háromhengeres, soros, 1’215 köbcentiméteres benzinmotor, amely 134 lóerős teljesítményt ad le 8’900-as fordulatszámnál, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 120 newtonméter 6’450-nél. Amennyiben ugyanazt a selymes, villanymotor-szerű karakterisztikát produkálja, mint a márka hasonló sorhármasai, biztosan nagyon kellemes társ lesz a hosszú utazások során. Az erőt kardántengely továbbítja a hátsó kerékhez – a sajtóinformáció külön kiemeli, hogy ezt igen alapos csillapítással készítették el, így teljesen hajtási befolyásoktól mentes lesz.
Komoly figyelmet fordítottak a futóműre is, hogy a komfort és a tökéletes úttartás legjobb kombinációját nyújtsa a fedélzeten tartózkodóknak. Elektromos gáz és finoman működő menetvezérlő elektronika biztosítja a legjobb erőátadást a talaj felé, minden bizonnyal hasonlóan tökéletesen, mint az Explorer esetében.
Az ilyen típusú motoroknál kiemelt jelentősége van a megfelelő szél- és időjárás elleni védelemnek. A teljesen burkolt Trophy elektromosan állítható szélvédője 164 milliméteres hosszon mozog fel-le – hogy milyen csendes motorozást tesz lehetővé, az majd a menetpróba során kiderül. A plexi állítása memória-funkcióval is rendelkezik, így induláskor mindig visszaáll az utolsóként beállított pozícióba. A tökéletes komfort érdekében mind a vezető-, mind az utasülés magassága állítható: a pilótáé 800 és 820 milliméteres magasságban rögzíthető.
A Trophy két változatban érkezik: “sima”, illetve SE jelzéssel. Mindkét modell alaptartozéka a fényszórómagasság-állítás, a középállvány, a vezető ülésének magasság-állítása, a zárható tárolórekesz 12 Voltos csatlakozóval, a 26 literes üzemanyag tartály, valamint a Triumph Dinamikus Csomagtartó Rendszere (angol rövidítése TDLS). Ennek a lényege, hogy a dobozok pozíciójának állíthatóságával segít a motor tökéletes egyensúlyának elérésében. A két 31 literes oldaldoboz széria, az 55 köbdecis topcase extra. Utóbbi különlegessége a “plug and play” jelleg, ami annyit tesz, hogy semmilyen elektromos csatlakozóval nem kell molyolni a felpattintáskor, pedig a felső tárolóban is van 12 Voltos aljzat például a kamera menet közbeni töltögetése miatt.
Az SE modellben egy igen ütős audio-egységet is elhelyeztek kékfogas csatlakozási lehetőséggel, USB-vel és iPod-MP3 kompatibilitással. A csúcsmodellben szintén elérhető a WP-től érkező, elektronikusan állítható futómű: a bal markolatról módosítható az előfeszítés- és a csillapítás is. Szintén csak az SE modellbe rendelhetünk keréknyomás-ellenőrző rendszert, illetve szériában kapunk hozzá egy további, az idomba épített 12 Voltos csatlakozóaljzatot.
A Trophy valóban a hosszú utak motorja lesz: olajcserére 16’000 kilométerenként, nagyszervizre pedig csupán 32’000-enként kell vinni – ezek pedig egyedülállóan magas számok manapság a motorkerékpárok világában. Az első motorok idén október környékén érkeznek a kereskedésekbe, azaz talán még reménykedhetünk egy 2012-es tesztelésben. Rajtunk nem fog múlni!
Cimkék:
Lassan gyártási fázisba kerül a németek motorkerékpár-különlegessége, a Horex. A videón már a közúti teszteket láthatjuk, sőt a hangját is megcsodálhatjuk.
Elolvasom »Egy motorost sok mindenről be lehet azonosítani. Vannak, akik az élet minden területén szeretik kifejezni a kétkerekűek iránti elkötelezettségüket.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »