Európai szemmel talán furcsának tűnhet, hogy a KTM-nek egy olyan területen kell bizonyítania, ami gyakorlatilag a főprofiljához tartozik. A legkisebb Duke és annak 200 köbös ázsiai változata egy közútra tervezett motor, ami talán racionalizálja azt a problémát, amivel Indiában szembesült a gyártó. Nem is a tág értelemben vett terepképességgel van a baj, annak csupán egy speciális szegmensével, a vízállósággal. A legújabb motorépítési divatnak megfelelő, a blokk alatt elhelyezett kipufogó ugyanis némi bizalmatlanságot szült a motorral szemben.
Persze nem árt tudni, hogy India útjai nem is annyira utak, legalábbis európai értelemben, sok helyen olyan, csak csapásnak nevezhető földsávokon zajlik a közlekedés, amire az európai túraendurósok is csak félve merészkednének. Az ilyen utakat tarkító gödrökben felgyűlő víz pedig számos probléma forrása lehet, hogy a szubtrópusi éghajlat özönvízszerű esőiről és a monszunról már ne is beszéljük. Egy gyártó ilyenkor nem tehet mást, bizonyítja alkalmasságát. Ennek tanúbizonysága a következő videó, amelyben négyféle vizes tesztet abszolválnak a Duke 200-azzal. A 42 centiméteres mélységű próbamedencén először csak áthajt a tesztelő, majd a következőben meg is áll. A következő két teszt már valóban problémásabb lehetne, a masinát teljesen leállítja, majd újraindítja a Bajaj tesztmotorosa, végül az utolsó próba során félóráig állni hagyják a medencében az osztrák-indiai kooperáció eredményeként megszületett masinát.
A jól ismert „jó bornak nem kell cégér” közmondás koporsójába egy újabb szeget ütött a XXI. század.
Cimkék:
A Ducati 1199 Panigale világhódító körútját járja, a szaksajtó nem véletlenül foglalkozik gyakran ezzel a masinával.
Elolvasom »A Zero Motorcycles vegyes használatú modelljét, a DS típust immáron a rendvédelmi szerveknek átalakítva is piacra dobta.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »