Az NC700X egyik zseniális, a motor mindennapi használhatóságát szinte már éteri magasságokba emelő részlete a tank helyén (az üzemanyag az ülés alatt helyezkedik el) található tároló. A gyújtáskulcsot az itt található nyílásba illesztve tudjuk nyitni a hátsó ülőlapot (tankoláshoz), illetve a hatalmas üreg fedelét is.
A hasonló felépítésű motorokon általában gond szokott lenni a mindennapi apróságok szállítása. Sokan utálják a hátsó dobozt, mások a hátizsáktól viszolyognak. Nos, az NC700X “hasába” egyrészt belefér a zárt sisak, amit így nem kell magunkkal cipelni. Amikor viszont ez a fejünkön van, a következő “apróságokat” sikerült bepakolnom: egy A4-es dosszié, egy pár (48-as) cipő, farmernadrág, kardigán, mérőszalag. Ja, és még egy 1,5 literes ásványvíz… Brutális, nem? Szóval a mindennapi élethez szükséges cuccok simán elférnek. Ha pedig nem idegenkedünk a topcase-től (van gyári is), egészen parádés lesz a szállítási kapacitásunk.
No és akkor a teszt végén meg kell válaszolni a nagy kérdést. Mert oké, hogy nagyon kedvező a vételára, hogy kényelmes a helykínálata és a futóműve is, de mennyit fogyaszt? Mivel ez sarkalatos pont, már elhozatal után gondosan csordultig tankoltam a motort. Azután rákértem még egy fél napot a tesztidőszakra, mert csak nem akart elfogyni a nafta a műszerfal tanúsága szerint. Azután ezzel a fél nappal elrontottam az addig normálisnak nevezhető közlekedési stílusomat. Az első 250 kilométeren ugyanis igyekeztem úgy motorozni, ahogy a tervezett felhasználói rétegnek kellene: dinamikusan, élvezetesen, de nem eszetlenül. Mivel azonban elhúzódtak a dolgaim, délután ötre pedig mindenképpen vissza kellett érni a motorral Budaörsre, kicsit meg kellett nyújtanom a lépteinket.
Morogtam is magamban, hogy na most aztán tuti elrontom az egészet, oda a jó átlag. Nem fogok tudni hiteles adattal szolgálni az olvasóknak. Persze a végén eljutottam a műszer szerinti tartalékhoz is: már pirosan villogott a kis folyadékkristályos egység, amikor begurultam egy, a célhoz egészen közel levő kútoszlophoz. Megint csordultig töltöttem, majd elő a telefont, osztás-szorzás… 3,59??? Nem akartam elhinni, de ahogy mondani szokták: a számok makacs dolgok. Hiába volt a végsebesség-közeli gázcibálás az utolsó kilométereken? Ezek szerint tényleg akár három liter közelében is el lehet közlekedni ezzel a motorral. Bámulatos eredmény, amely tovább emeli a rengeteg pozitívum fényét és szinte elhomályosítja azt a pár bosszantó kritikai észrevételt, amit fentebb részleteztem.
Úgy tűnik, ez tényleg egy új generáció!
Az utolsó oldalon találod a műszaki adatokat. Lapozz!
Cimkék:
Idén immáron negyedik alkalommal szervezzük meg az Onroad.hu motoros teljesítménytúráját. Ezúttal a magyar hegyeket célozzuk meg. Különleges motoros élmények várnak minden résztvevőre!
Elolvasom »A BMW tavaly reinkarnálta az egykor oly sikeres F650GS modellt. Kicsit frissítettek rajta és kicseréltek egy betűt a nevében. Most megjött a hajdani Dakar utódja is.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »