A Moto Morini Granpasso-ja, a nem is olyan régen megújult Stelvio és Stelvio NTX a Guzzitól és a KTM 990 Adventure modellek néhány éve az „egyedüli” konkurenciát jelentették a BMW R 1200 GS-nek. Persze ezek rétegmotorok voltak, az olaszok nemzetközileg kevésbé számítottak sikeresnek, a KTM pedig öngólt rúgott, amikor nem szponzorálta Charlie Boorman és Ewan McGregor világkörüli útját még az elődmodellel, a 950 Adventure-rel. Azóta sok víz lefolyt a Mattingon, 2006-ban jött a 990-es modell, de átütő siker ez sem lett, hiába esküsznek avatott endurósok a KTM-re.
A jövő azonban már elkezdődött: a tavaly nyáron kiszivárgott osztrák üzleti terv szerint hamarosan várható az új modell. A korábbi információkat látszanak igazolni az olasz InfoMotori birtokába került kémfotók, amelyek egy nagytestű enduró tesztelésének pillanatait örökítik meg. A masina még csak a tesztfázisban van, erről árulkodik a hátsó idomon látható adatgyűjtő eszköz, a fényezés részleges hiánya, a befejezettnek legkevésbé sem nevezhető idomok, illetve az egyáltalán nem dekoratív kipufogó végdob.
Gyakorlatilag ezek a képek az elsők, amelyek a KTM új modelljét mutatják be, s további információk nem is állnak rendelkezésre. Bár az olaszok tudni vélik, hogy a képen látható motort egy 1290 köbcentis, 130 lóerős erőforrás hajtja, valójában nehéz kitalálni, hogy ez az Aventure R 1090 vagy már a 1290-es változat. Mindenesetre az új modellek bevezetésének eszköztára igencsak korlátozott, hamarosan nyilván több kép, információ is napvilágot fog látni, talán már az idei Intermoton illetve az EICMA-n.
Cimkék:
Megy a szokásos szivárogtatás: a motort először Tokyoban mutatták be, aztán kaptunk róla néhány fotót. Most újabb részleteket tudhatunk meg a CRF250L-ről.
Elolvasom »A francia urbán-triálos újabb nagyvárost látogatott meg, ezúttal Brazíliában, Rióban járt.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »