A sorozat korábbi részei a sorszámokra kattintva érhetők el: 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17. és 18. epizód.
Újra itthon. De jó is a motor felett aludni (egy szinttel). Motor! Mert mostantól talán nevezhetem már motornak, legalábbis a formai állapota alapján. Ugyan menni nem tudott még Csabitól eljövet, de a hazaérkezés után két héttel ez már egy kitűzött cél volt. Menni vele legalább 5-6 métert önerejéből. Mindegy milyen műszaki körülmények közt, de önjáró legyen a motor. Ezt annyira kőbe véstem magamnak, hogy ki is tűztem azt a vasárnap délutáni időpontot, amikorra meghívtam Mackot, Csabit, és a családot is behergeltem az eseményre.
Elmesélni is nehéz mi munka zajlott a műhelyben. Esténként előfordul, hogy tízkor a feleségem szólított fel, aludnom kell a holnapi munkaképességhez. A köztes hétvégén ráadásul kis osztálytalálkozót is tartottunk. (Korábban szerveztük le erre az időpontra.) Szándékosan nem ittam 3-4 korsónál többet, és a korai búcsúzásom mellé abban is megegyeztünk a fiúkkal, hogy akkor hiszik el, hogy hajnalig szerelni fogok, ha küldök magamról egy MMS-t hazaérkezéskor, és egyet hajnali fél egykor is. Megtettem.
Sok apróság készült el a két hét alatt, olyanok mint oldaltámasz, lábtartó, váltókar, aksitartó, vízhűtő, kormányütköző, a sárvédő felfogatása, maga a kormány, és még hasonlók. Néhányuk elkészülte után össze is írtam Csabinak, illetve egyben magamnak is a hátralévő feladatokat aszerint csoportosítva, melyek az elengedhetetlenek a próbakörhöz, és melyek a kevésbé fontosak, vagy amikben kompromisszumos megoldás is elfogadható az első méterek megtételéhez. Nézzük ezt a (nem rövid) listát.
Ami a próbakörhöz is kell:
– Kormány megépítése (lehajlítás, hegesztések);
– Villanyakra alul a kormány elfordulás ütközőnek a karimát felhegeszteni (én már elkészítettem);
– Motortartó bakokra a pótlást felhegeszteni (már legyártottam);
– A váltót merevítő bakhoz egy rúd legyártása esztergán (lásd a rajtoz lentebb), hozzá a rögzítő fülek felhegesztése a vázra, valamint a leszerelhető tartók kialakítása (fülek legyártva, a tartókat nem tudom előre gyártani, a kész rúd ad méretet nekik);
– Fék-oldalon a fékrudat tartó fülek vázhoz hegesztése, a rúdmerevítők hegesztése;
– Hátsó sárvédő tartón lehegeszteni a menetszár-toldókat a sárvédőhöz;
– Akkutartó konzol végleges kialakítása, vázhoz hegesztése (egy mintát gyártottam, csak le kellene utánozni komolyabb anyagból;
– Akkura egy doboz gyártása (én hétfőn szabok rozsdamentes anyagból 5 oldalnak való lemezt, azt kellene élhegeszteni, annyira szépre, hogy utána polírozással véglegesíthető legyen (ez ráér a próbakör után is);
– Lábtartók és rajta a karok rozsdamentes hegesztése (csak polírozás lesz utómunkának);
– Hátsó ülés tartójának kialakítása, lehegesztése olyanra, hogy ülés helyett doboz is rögzíthető legyen rá (ez ráér a próbakör után is);
– A termosztátháznál a lábnak egy hővédő félkörív lemez gyártása (javasolt rozsdamentesből, hisz nem lehet festve az állandó dörzsölés miatt, lekopna – ez is ráér a próbakör után);
– Víz visszatérőben a rézcsövet lefordítani, a jelenlegi 90 fokos idom helyére egy nyomásmérő órának menetes csatlakozót kialakítani (mini órát esetleg te tudnál szerezni, nyomást és hőfokot kell mérnie);
– Hűtőn az előre menő csonkot kicsit elfordítani – ez aluhegesztést igényel (talán ráér a próbakör után is);
– Hűtőn és a termosztát-házon lévő lyukakba valami csavar vagy óra vagy egyéb keresése az elzárás érdekében;
– Tank (ez biztosan ráér a próbakör után is);
– Hátsó keréken a korábbi hegesztések AWI-val való simítása szépre (ez talán ráér a próbakör után is);
– Tágulási tartály felfogatásának kialakítása, menetének alkalmassá tétele a motorhoz (csőcsatlakozás).
Amik pedig biztosan ráérnek a próbakör utáni időben:
– Hűtőmaszk kialakítása;
– Hátsó lámpa, rendszámtábla-tartó kialakítása;
– Indexek elhelyezése (itt még lehet, hogy kell hegeszteni később);
– Logo kialakítása, elhelyezése (itt még lehet, hogy kell hegeszteni később);
– Elektronika helyének kialakítása (itt még lehet, hogy kell hegeszteni később);
– Elektronika tervezése, gyártása;
– Légszűrő (csatlakozásának) kialakítása;
– Kipufogó
– Motorállvány lehajlítása félcolos csőből, két kicsi kerékkel;
– Utas lábtartójának kialakítása.
A második oldalon elkezdem szépen kipipálgatni a felsoroltakat. Lapozz!
Cimkék:
Kétféle motoros van, aki már esett, és aki esni fog. Eséskor pedig jönnek a sérülések, bár sokszor ezek elkerülhetők lennének.
Elolvasom »A nagy lökettérfogatú túraendúrók mezőnyének királya, a BMW R1200GS új kihívókkal kell szembenézzen. Az egyik legreményteljesebb versenyző Angliából érkezett.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »