Még februárban látott napvilágot a hír, amely szerint a Investindustrial Holdigs új tulajdonost keres a Ducatinak. A részvények 70 százalékát birtokló cég, egész pontosan a Bonomi család szándéka valójában nem új keletű, már 2010-ben felmerült a bolognai gyár értékesítésének lehetősége. A kezdeti hírek persze bejárták a világsajtót, március közepén pedig egy újabb felvonáshoz érkezett a történet, amikor felmerült az Audi neve. A kezdetben csak a “lehetséges vásárlók” között felsorolt német nagyvállalat kapcsán pletyka szintjén terjedő információk azonban komolyabb szándékra utaltak, amit a bolognai sajtóban most megjelent információk csak megerősítenek.
A kezdeti hírekben szereplő egymilliárd eurós összeg sokak szerint túlzó volt, gazdasági elemzők 850 millióban határozták meg a Ducati értékét. Állítólag a németek már ajánlatott is tettek a Ducati megvásárlására, a sajtóban megnevezett “vételár” azonban a korábbi becsléseknél is szerényebb, mindössze 750 millió euró. Persze ez is kétszerese annak, amit az Investindustrial fizetett a Ducatiért. Az olasz sajtó szerint az Audit birtokló Volkswagen csoport már komoly vizsgálatokat végzett, amelyek szerint az olaszok adóssága a legutóbbi hírekben szereplő 200 millió eurós értéket sem éri el, így a fenti összeg csak tárgyalási alapnak tekinthető. A Volkswagen-csoport és az Investindustrial közötti egyezség azonban nem elegendő a felek boldogságához. Ugyan a 70 százaléknyi részvénycsomag tulajdonosváltásával az Audi többségi tulajdont szerezne a bolognai cégben, azonban az olasz törvények a nemzetközileg szokásos mértéknél jobban védik a kisebb tulajdonrésszel rendelkezőket, így nekik is van beleszólásuk az üzlet létrejöttébe.
Akárhogy is, ez a meccs még nincs lefújva, bár az megkérdőjelezhetetlen, hogy a Ducatinak jót tenne egy stabil anyagi helyzetben lévő, szakmailag is kompetens tulajdonos, aki adott esetben még technológiai együttműködésre is hajlandó.
Cimkék:
Március utolsó hétvégéje az egyetlen jelentős hazai motorkerékpár-kiállítás, a Motorshow időpontja. Gazdag képanyaggal szeretnénk bemutatni az eseményt. Nem csak motorok: kiegészítők és nagyon extra négykerekűek is megcsodálhatók!
Elolvasom »Visszatérőben a korábban megszűnt olasz márka, a Moto Morini. A jövő kétséges, a nem is annyira új modell pedig extravagáns.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »