Ma kezdődik az utolsó hivatalos előszezoni tesztsorozat Jerezben. A Yamaha ezt az eseményt használta fel az új M1 hivatalos bemutatójára, amire tegnap este hétkor került sor. A hivatalos specifikáció szűkszavú, de néhány érdekes dolog azért kiderül. A Yamaha is kihasználta a szabályok adta lehetőséget és egy kereken 1000 köbcentiméteres lökettérfogatú sornégyes blokkot épített. A teljesítményt “240 lóerőt meghaladó” formában adták meg, ami papíron meghaladja a Ducati által közzétett hasonló mutatót, de persze a pontos érték nem publikus.
A blokk része a kor divatjának megfelelő fokozat-előválasztós, kazettás szerkezetű váltó, a csúcstechnikájú részegységet pedig egy változtatható geometriájú aluvázba szerelték be. A szénszálas, 320 milliméter átmérőjű Brembo féktárcsákba 4 dugattyús nyergek harapnak, és természetesen a legkorszerűbb Öhlins rugózó elemek kerültek beépítésre, a szerkezet pedig 16,5-es MFR szénszálas kerekeken fut. A teljes csomag a legújabb szabályokhoz igazodva mindössze 157 kilogramm tömegű.
Ugyan a Hondák domináltak az eddigi teszteken, de elgondolkodtató, hogy Shuhei Nakamoto – a Repsol Honda főnöke – az M1-et nevezte a jelenlegi mezőny legjobban megépített motorjának. A Yamaha ilyetén dominanciáját a tradicionális gyári fényezés teszi teljessé, amelyet csak itt-ott ront el néhány szponzori márkajelzés.
Cimkék:
A Dakar Rally még 2009-ben költözött át a dél-amerikai kontinensre, most egy nem várt fordulat történt az útvonal kialakításában.
Elolvasom »Valódi motoros pornográfia, kizárólag elvetemült ínyenceknek. Napvilágot láttak a Ducati Panigale első, idom nélküli képei.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »