A motorépítés, a kétkerekű járművek technikai csúcsát a motoGP motorok képviselik. A gyári prototípusok, amelyekben olyan technikai fejlesztések találhatók, amelyek utcai motorokon csak sok év múlva, butított formában köszönnek vissza, minden gyártó féltve őrzött titkait rejtik. Ezek gépek aktív karrierjük után szinte már méltatlan sorsra vannak ítélve, pusztán múzeumi, kiállítási darabok lesznek belőlük, vagy még gyakrabban bezúzásra kerülnek, hogy a technológia még véletlenül se kerülhessen a konkurencia kezébe.
Ilyen szempontból talán érhetetlen, amit a Ducati csinál: a bolognaiak két közelmúltbeli versenymotorjuk, Rossi GP11-ét és Stoner GP10-es motorjának egy-egy példányát is árverésre bocsátják. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy a GP idei szabályváltozása után a nem túl sikeres karbonvázas motorok túl sok technológiai értéket nem képviselnek. Ráadásul nem csupán ez a két motor, hanem számos példány, összesen száz darab bolognai masina kerül kalapács alá egy májusi árverésen Monacóban. A felső tízezrek felső tízezrének fenntartott eseményen Carlo Saltarelli privát gyűjteményének darabjai mellett számos, közvetlenül a Ducati Corse berkeiből kikerülő versenymotor keres új gazdát. A grandiózus lista egy 1947-es Cucciolótól, a Ducati első modelljétől Rossi egyedi versenymotorjáig terjed, és felöleli a bolognaiak történelmének jelentős részét. Még ha az egyedi GP és superbike motoroktól el is tekintünk, számos ritka modellből válogathatnak a vastag pénztárcával rendelkező gyűjtők.
Az árverést az autóipai antikvitásokra specializálódott RM Auctions fogja lebonyolítani május tizedike és tizenkettedike között a Grimaldi Forumon. A motorok listája, amely már önmagában is érdekes, az RM Auctions oldalán tekinthető meg.
Cimkék:
A szaksajtó legújabb pletykái szerint az olasz legendát a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi fogja megvásárolni.
Elolvasom »Kedvenc hobbink, a motorozás számos egyéb tevékenységgel kombinálható. Vannak extrém példák is…
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »