A Moto2 kategória 2010-es bevezetése után a belépő szintet képviselő 125-ösök maradtak egy egykor oly sikeres világ utolsó hírmondói. A GP versenyzés kétütemű érája a tavalyi szezonnal pedig sajnos véget ért. A kor és a piac követelményeinek, a nagyobb cégek lobbijának köszönhetően egy új kor kezdődik 2012-ben: a négyütemű motorok kora – a GP125-öt váltó Moto3 géposztállyal együtt a motoros GP versenyzés kizárólag ezt a technológiát használja a jövőben. A Dorna és a FIM előírásainak megfelelően több gyártó is próbálkozhat az új kategóriában, amennyiben a szabályban rögzített feltételeknek eleget tud tenni.
A KTM 2003 és 2009 között már szerepelt a legkisebb GP géposztályban, azonban a hitelválság hatására nehéz anyagi helyzetbe került kis gyártó feláldozta ilyen irányú törekvéseit a megtakarítások oltárán. Az osztrák cég anyagi helyzete mára többé-kevésbé stabilizálódott, az új kategória, az új szabályrendszer pedig jó lehetőséget biztosított a visszatérésre. Igaz ugyan, hogy a narancsosok hosszú ideig hezitáltak, mivel a szabályokat sokáig nem véglegesítették a szervezők, végül azonban a KTM mégis csak a nevezés mellett döntött. A gyári csapat mellett a német Kalex Engineering is a KTM negyedliteres erőforrásait használja – a két motort a váz alapján lehet legkönnyebben megkülönböztetni: a gyári csapat térhálós csővázat, a Kalex konstrukciója pedig alu hídvázat használ.
A közelmúltbeli jerezi tesztelésen számos kép és videó készült az osztrák erőforrással szerelt gépekről, az alábbi videóknak hála pedig a gépek hangját is hallhatjuk. Így szól kétszázötven köbcentiméternyi versenytechnika.
Cimkék:
Az indiai kismotorok és az exkluzív amerikai sportmotorok gyártóinak együttműködése első hallásra szokatlannak tűnhet. Pedig a mai világban már ez is lehetséges!
Elolvasom »A kis gyártóként számon tartott Triumph motorjai egyre gyakrabban tűnnek fel motoros reklámokban.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »