Sepang versenypályáján tegnap zajlott a motoGP új, 1000 köbcentiméteres korszakának első hivatalos, közös tesztje. A 2011-es világbajnok, Casey Stoner nem vett részt rajta, egy korábbi hátsérülése miatt ugyanis ezt a napot pihenéssel töltötte a depóban.
Sokan várták, hogy a tavalyi, mondhatni kiábrándítóan katasztrofális év után mire megy a sport élő ikonja, Valentino Rossi az új, elvileg már az ő szája íze szerint fejlesztett Ducati Desmosedici GP12-vel. Nos, a Doktor az ötödik legjobb időt érte el, 0,735 másodperccel lemaradva az első helyen záró Jorge Lorenzotól.
Ami az időeredménynél talán még fontosabb, azok a kilencszeres világbajnok benyomásai. Rossi pedig nagyon pozitívan nyilatkozott: “Nagyon boldog vagyok, mert az első körök után máris szerettem ezt a motort. A Ducati jó munkát végzett! A motor gyönyörű, de ami ennél fontosabb, hogy nagyon kellemes vezetni. A vezetési pozíció nagyon sokat fejlődött, sokkal jobban viselkedik féktávokon és a kanyarbemeneteknél. Ott fékezek, ahol én szeretnék, olyan íven tudok bemenni a kanyarba, ahogy én szeretnék, és úgy általában nagyon kellemesen éreztem magam a motoron. Jól tudtam motorozni, nem vétettem hibákat, és ennek oka is van. Azt jelenti, hogy a motor jól vezethető. Sokkal agilisabb irányváltásokkor és kevésbé hajlamos az egykerekezésre.”
“Ma 7 tizedes lemaradásban voltunk, ami azt mutatja, hogy még sok munka vár ránk a győzelemig. Néhány területen fejlődnünk kell: gyorsulás, elektronika, erőátadás és beállítások. A teszt vége felé már potosabb képünk lesz, hiszen ne felejtsük el, hogy ez a motor még csak 40 napos! Ha mondjuk a teszt legvégén is lenne 1 másodperces hátrányunk, azzal sem lenne baj, mert már tudnánk, merre kell továbbmenni. A mai nap legjobb tapasztalata mégis az, hogy a motor jól reagál a változtatásokra. Ez azt jelenti, hogy minden kijövetelkor tudunk majd 1-2 tizedet gyorsulni, így sokat léphetünk még előre.”
Azért egy mondatban emlékezzünk meg a többiekről is. Az első tesztnap sorrendje a következő volt: 1. Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing, 30 kör); 2. Pedrosa (Repsol Honda Team, +0,346 mp, 48 kör); 3. Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech3, +0,564 mp, 32 kör); 4. Ben Spies (Yamaha Factory Racing, +0,577 mp, 28 kör); 5. Valentino Rossi (Ducati Team, +0,735 mp, 43 kör); 6. Andrea Dovisioso (Monster Yamaha Tech3, +1,094 mp, 20 kör).
Cimkék:
Minél többet túrázik valaki motorral, annál célszerűbben tud összecsomagolni. Íme egy lista a legszükségesebbekről, ami még befér egy hátizsákba.
Elolvasom »Az amerikai cég mindenkit nagy szeretettel meghív a Minneapolisi Vásárra, mert ott nagyot szándékozik villantani. Igyekezzetek, talán még van last minute repülőjegy!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »