A győzelmet persze már tegnap borítékolni lehetett, amikor a nagy rivális spanyol váltóproblémákkal kellett megküzdjön a 13. szakaszon. A francia 2005, 2007 és 2010 után tehát újra megnyerte a Dakart. (Az utolsó etapot egyébként a norvég Pal Anders Ullevalseter nyerte KTM-jén, a sarkában Comával. Despres-nek elegendő volt a 10. helyen “bekocognia”.)
Despres szavai a győzelem után: “Ma nyertünk, és ez egyszerűen fantasztikus. Kétséget kizáróan ez a legkeményebb Dakar, amin versenyeztem. Fizikálisan is nehéz volt, de mentálisan még inkább. Minden reggel a maximummal nekivágni, és folyamatosan élet-halál harcot vívni – ez bizony felemészti az embert! Ez nem olyan, mint egy 42 kilométeres maraton, mert itt minden reggel, újra meg újra ugyananúgy össze kell szedned magad. Minden győzelem szép és édes, de ez különösen az, mert a csata a legutolsó pillanatig tartott. Félelmetes befejezés, amikor a legvégén is töredékmásodpercekre vagyunk egymástól. 85-90 rallin vagyok már túl, és állítom, hogy ezen harcoltam a legkeményebben. Holnap biztos látszani fognak rajtam a nyomai!”
A végeredmény a 14. szakasz után: 1. Cyrill Despres (francia, KTM) 43 óra 28 perc és 11 másodperc, 2. Marc Coma (spanyol, KTM) 53:20 hátrány, 3. Helder Rodrigues (portugál, Yamaha) 1:11:17 hátrány, 4. Jordi Viladoms (spanyol, KTM) 1:40:56 hátrány, 5. Stefan Svitko (szlovák, KTM) 1:47:28 hátrány. Az első tízben amúgy találunk még egy Yamahát (a 9. helyen), a többi nyolc motor Ausztriából érkezett Dél-Amerikába. Egyúttal tehát megkaptuk a választ arra a kérdésre is, hogy megtörik-e végre a KTM-egyeduralom a Dakaron. NEM.
Cimkék:
Vegyél két nagyon erős motort, mesteri lovasokkal. Egy V8-as Mustang rendőrautót, hogy üldözze őket. Egyenesen menni tilos!
Elolvasom »A motoros világjárás egyik legismertebb párosa a McGregor-Boorman duó, akik két hosszú utukkal hatalmas népszerűségre tettek szert. A hírek szerint a sztori még nem ért véget.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »