Nagyon szerettem volna konkrét eladási darabszámot találni, de ez nem sikerült. Ettől függetlenül igen szép és egyúttal meglepő eredmény a fenti, értékesített járművek mennyiségére vonatkozó növekedési adat. Főként, hogy a viszonteladói hálózat száma is 22 új dealerrel gyarapodott!
Az USA valahol mindig is a presztízsről, a divatról és az utánzásról szólt. Amikor éppen a Hummert kapták fel, mert Arnold Schwarzenegger vett egyet magának, minden hírességnek rohannia kellett a szalonokba. Most úgy fest, az Ural vonatkozásában lépett fel hasonló helyzet: tavaly a motorozó celebek közül Brad Pitt és Ewan McGregor is a garázsába állított egy-egy orosz oldalkocsist. Közvetlenül az év vége előtt pedig a cég is piacra dobta M70 névre keresztelt jubileumi típusát.
Mi lehet az oka, hogy a 70 éves, még mindig csak az Ural hegység keleti oldalán motorokat építő cég ilyen sikeres napjainkban? Pláne egy olyan piacon, amelynek szereplői zömmel annak is örülnek, ha nem esnek vissza az eladásaik? Ilya Khait, az Ural elnöke erről a következőket gondolja: “Az oldalkocsis motorkerékpárok ideálisak számos felhasználási területre a kalandmotorozástól a napi ingázásig. A világ egyetlen oldalkocsis motor-gyártójaként mi képesek vagyunk valamennyi korosztály igényeinek kielégítésére. Az idősebb motorosok között különösen nagy az igény ezekre, hiszen fokozott biztonságérzetet adnak stabilitásukkal, illetve a motorozás, kalandozás élményét családjukkal is meg tudják osztani. A fiatalabb korosztály inkább a napi közlekedésre használja ezeket a járműveket, hiszen nagyon stílusos megjelenni velük, egyéniséget sugároznak és praktikusak is.”
Mivel az Ural az Egyesült Államokban már a második egymást követő évben ér el hasonló kaliberű növekedést, 2012-re újabb 25-30 kereskedés megnyitását tűzték ki célul. Az Ural észak-amerikai központja eközben a Washington állambeli Redmondban éppen új épületbe költözik, hogy meg tudjon felelni az egyre növekvő piaci elvárásoknak. Az idei évtől náluk dolgozik Chuck Schram, a Piaggio csoport korábbi hálózatfejlesztési igazgatója (ugyanilyen munkakörben), illetve Jon Bekefy – aki korábban a Ducati és a Leo Vince alkalmazásában is állt -, mint stratégiai marketingkommunikációs igazgató.
Egy dolog jutott eszembe a fentiekről. Még 2006-ban teszteltem Ural motorkerékpárokat (az Onroad létrejöttét megelőzően). Mélyen belém vésődött a járművek szerviz-periódusa: 2’500 kilométer. Remélem, ezen változtattak, mert az USA területén nem biztos, hogy kivitelezhető ilyen sűrűn márkaműhelyt találni. Vagy lehet, hogy ezért kell ilyen dinamikusan bővíteni a hálózatot?
Cimkék:
A világ egyik legrégebbi motorgyártója soha nem forradalmi újításairól volt híres, így az is nagy szó, ha új modellel jelentkeznek. Most is ez történt.
Elolvasom »Hivatalosan is bejelentették, hogy az angol gyár kis köbcentiméteres modellt dob piacra. Az elsődleges cél India lesz, de azért csak mi is jól járunk!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »