A BMW már készített olyan járművet, amely egy biztonsági cellával védte meg bukás esetén a vezetőt: ez volt a C1-es robogó, amely finoman fogalmazva mérsékelt sikert aratott. Hogy ebben mekkora szerepe volt a magasabbra kerülő súlypont miatti nehezebb vezethetőségnek (hozzá kell tennem: soha nem vezettem még C1-est, sem BMW-ben sem Citroenben), azt nem tudom. Mindenesetre talán innen, talán valamilyen egyéb hagymázas álomból meríthette ötletét az amerikai feltaláló, aki már tavaly szabadalmat adott be a motorosok biztonsági problémáit megoldó ketrecére.
A szerkezetet a motor vázához rögzítené, az egyedileg hajlított cső-alkalmatosságot pedig szükség esetén akár áttetsző plexilapokkal burkolná is, ezzel még az időjárás viszontagságaitól is megvédve a motor vezetőjét és utasát. Az abszolút biztonságról persze csak úgy tud gondoskodni, ha megakadályozza, hogy a fedélzeten tartózkodó személyek egy balesetben kiessenek a ketrecből (vagy akár nekicsapódjanak a csöveknek). Ezért biztonsági hevederekkel rögzíti a pilótát (és gondolom az utast is) a külső szerkezethez, illetve az üléshez is. Mit ne mondjak, a BMW normál biztonsági öves megoldása valahogy szimpatikusabb volt…
Természetesen nem egyetlen típusban gondolkodott a nagy formátumú ötletgazda: a rendszert kidolgozta robogóra, sőt quadra is, mint az a szabadalmi okiratban levő további rajzokból kiderül. Néhány apróság azért még felmerült bennem. Egyrészt a motorra való felülés procedúrája (bemászni a ketrecbe és a teljes övrendszert magunkra szerelni), másrészt a cucc motorozhatósága úgy egyáltalán. Ja, és még egy dolog: miért nem önmagát zárta inkább ketrecbe ez a kedves ember, miért minket akar? (Más jellegű ketrecre gondolok természetesen…)
Cimkék:
Ha tudtam volna, hogy ennyire a lelke mélyén érinti meg az embert egy ilyen eseményen való részvétel, korábban is részt vettem volna rajta. Na de jobb későn, mint soha!
Elolvasom »A francia rendőrség olyan új kamerákat állított rendszerbe, amelyek mindent látnak. Szó szerint...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »