Az új N104 annak a rengeteg tapasztalatnak az összegzése, amelyet a Nolan a felnyitható túrasisakok piacán szerzett az N100 1998-as bemutatása óta. Az N104 teljesen új fejezetet nyit a felnyitható fejvédők történetében. A tervezést, fejlesztést és a tesztelést is olyan szakemberek végezték, akik amellett, hogy formatervezők, mérnökök és tesztelők, egyúttal maguk is motorosok. Az N104-nél egy modellbe sűrítve találhatók meg a Nolan legújabb, exkluzív fejlesztései, az elegáns, ugyanakkor modern formaterv és a semmivel sem összehasonlítható kényelem. A teljes egészében Olaszországban készülő Nolan N104 a gyár ígérete szerint új mércét állít fel kategóriájában.
A sisak héja két méretben készül, amihez nyolc belső méret tartozik (XXS-L és XL-XXXL). A két héjméretnek köszönhetően az N104 súlya és térfogata a lehetséges minimumon marad, illetve arányban áll viselője testméretével. A karcmentes és UV-szűrős plexi vízszintesen és függőlegesen is nagy látóteret biztosít, ami jelentősen növeli az aktív biztonságot és javítja a komfortot. A plexi egyszerűen és gyorsan le- és felszerelhető, a művelethez természetesen nincs szükség szerszámokra. A Special N-Com modellek kivételével mindegyik N104-hez alapfelszereltségként jár a Pinlock®-rendszerű, szilikonos NFRS (Nolan Fog Resistant System) párásodásgátló. A speciális kialakítású plexinek és Pinlock® lencsének köszönhetően beszerelt párásodásgátlóval is nagyszerű a kilátás a sisakból, hiszen a Pinlock® lencse felső éle nem kerül be a viselő látómezejébe. Szintén az alapfelszereltség része az egyszerűen kezelhető, pára- és karcmentes bevonattal ellátott beépített napellenző (VPS). A napellenző különlegessége, hogy gombnyomásra automatikusan visszahúzódik a héjban kialakított résbe. Ennek a funkciónak a biztonság szempontjából van jelentősége: az egyszerű és gyors visszahúzás jó szolgálatot tesz például alagútba való behajtáskor.
Az N104 állrészét a Nolan által szabadalmaztatott, speciális Dual Action nyitószerkezet mozgatja. A Dual Action egyik jellegzetessége, hogy az állrész elliptikus pályán mozog, ami csökkenti a sisak méretét és légellenállását az állrész nyitott helyzetében. A másik, hogy minimálisra csökkenti az állrész véletlen felnyílásának esélyét. A nyitás két gomb segítségével, de egy kézzel végezhető el: az állrész csak akkor nyílik ki, ha először aktiválják az alsó biztonsági kapcsolót, majd utána a felső kioldógombot. Az állrész egy kapcsoló segítségével a felhajtott pozícióban rögzíthető. A Nolan N104 természetesen megfelel az UN/ECE 22-05 szabványnak, ráadásul rendelkezik a zárt és a nyitott sisakokra érvényes homologizációval is (P/J). Ez azt jelenti, hogy lezárt állrésszel teljesíti a zárt fejvédőkre vonatkozó biztonsági előírásokat.
A N104 felső részének hatékony szellőztetéséről az új Air Booster rendszer gondoskodik: a fejtetőn elhelyezett szellőzőnyílás a megfelelő helyekre friss levegőt szállít, ugyanakkor eltávolítja a sisakból a használt és meleg levegőt. Emellett az N104 áll- és homlokrészén is található egy-egy szellőzőnyílás, továbbá a tarkónál két kivezetőnyílás, amelyek folyamatos levegőáramlást biztosítanak a sisak belsejében. Az N104 szellőzőrendszere a lehető legmagasabb komfortot biztosítja extrém motorozási körülmények között is.
Az újdonság különlegesen kényelmes, lélegző, kivehető és mosható, antibakteriális béléssel (Clima Comfort) rendelkezik. A fej- és arcpárnák mellett a nyakpárna is kivehető, aminek elsősorban a meleg nyári hónapokban vehetjük hasznát. A bélés formáját úgy alakították ki, hogy a szemüveget viselő motorosok számára is megfeleljen. A bélésen elhelyezett fényvisszaverő betétek sötétben javítják a láthatóságot és ezáltal az aktív biztonságot. Az N104-hez alapfelszerelésként jár a bogárháló, amelyet egy, az állrész felhajtott állapotában látható fényvisszaverő csíkkal is elláttak.
A N104 csattja teljesen új fejlesztés, különbözik a piacon jelenleg található összes egyéb megoldástól. A Microlock2 névre hallgató szerkezet jellegzetessége a dupla csattos kialakítás: a nyitás az ergonomikus formájú, piros műanyag csattal végezhető el, a rögzítés és az oldás viszont a masszív, alumíniumból készített ricnis csatt feladata: ez kapaszkodik bele a pontos, mikrometrikus, 10 fokozatú állíthatóságot biztosító zárnyelvbe. A nagyobb biztonság érdekében a piros nyitó csak közel derékszögű elfordítással oldható. A Microlock2 mindezeknek köszönhetően minimálisra csökkenti a véletlen kinyílás esélyét, ugyanakkor ergonomikus kialakítása révén egyszerűen használható. A Microlock2 emellett jelentősen kisebb és könnyebb a korábbi Microlock csattnál.
A legtöbb Nolan bukósisakhoz hasonlóan az N104 is rendelkezik előkészítéssel a gyári N-Com kommunikációs rendszer beépítéséhez. Az N104-hez a Nolan új kommunikációs rendszert készített, az N-Com B4-et, amely rendkívül rövid idő alatt, egyszerűen beszerelhető a sisakba, akár négy motoros közötti kommunikációt is lehetővé tesz, hatótávolsága pedig elérheti az 500 métert (a terepviszonyoktól függően). Az N-Com B4 Bluetooth vagy vezeték segítségével csatlakoztatható GPS-navigációs készülékhez, MP3-lejátszóhoz vagy PMR-rádióhoz. Az N-Com B4 rendelkezik beépített FM-rádióval is.
Bár épp csak bemutatták, a Nolan N104 máris egy komoly elismerésnek örvendhet. A neves német túramotoros szaklap, a Motorrad & Reisen ötcsillagos „Toptipp” illetve „Nagyon jó” minősítést adott az olasz gyártó legújabb modelljének.
A Nolan N104 tizenkét alapfényezéssel, két dekorfényezés összesen tíz változatával és két láthatósági színben (fluorsárga, fluornarancs) lesz kapható, várhatóan 2011 végétől – 2012 elejétől. Ára felszereltségtől és fényezéstől függően 90.000.- és 110.000.- forint között várható.
Cimkék:
A bajnokság utolsó, katari fordulójában szoros befutó után a Suzuki Endurance Racing Team nyerte el a 2011. évi FIM World Endurance világbajnoki címet.
Elolvasom »Vulkánokon és ókori romokon át a Szaharáig - az idei nagy motoros túránk Itálián és Szicílián át vezetett Tunéziáig. Élménybeszámoló és egyfajta utinapló öt részben. Ebben a részben sajnos egészen Tamásiig motorozva.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »