A retró stílusú motor legjelentősebb, ráadásul kívülről észrevehetetlen változása a blokkot érintette: a belső alkotóelemek 70 százaléka módosult. A legjelentősebb mértékben az üzemanyag-ellátó rendszer alakult át, hiszen az eddigi kettős befecskendezőt egy központi, 38 milliméter torokátmérőjű Magnetti Marelli egység váltotta le, amely egy Y elosztóval juttatja a két hengerbe az éltető nedűt. A gyár szerint az innováció csökkenti az üzemanyag fogyasztást és a CO2 emissziót is javítja.
Az erőforráson kívül módosult a tank is: az új darab könnyebb elődjénél, annak ellenére, hogy acélból készült a korábbi polietilén helyett. A dupla acél bölcsőváz nem változott, elöl 40 milliméteres Marzocchi teleszkópok, hátul Sachs rugóstagok teljesítenek szolgálatot. Legalábbis a Standard és a Special változatokon, a csúcsot jelentő Racer kivitelben ugyanis Bitubo WMT gázos egységek dolgoznak hátul.
A megállásról elöl 320, hátul 260 milliméteres szimpla tárcsák gondoskodnak. A V7 Standard könnyűfém kerekeken gördül, míg a Special és a Racer kivitel elkülönül fűzött ráfjaival. A felniken minden esetben a Pirelli Sport Demon abroncsai feszülnek.
Az 51 lóerős legnagyobb teljesítménnyel és az 58 newtonméteres csúcsnyomatékkal nem egy kimondott erőgép a Moto Guzzi V7, stílusában azonban kevés cafe racer tud versenyezni vele, ha a kávéház előtti megjelenésről van szó. Főleg, ha Irina Shayk is a tartozéka lenne…
A Triumph Bonneville tesztelése előtt csak szépnek tartottam ezeket a motorokat, azóta azonban tudom, hogy simán alkalmasak lehetnek mindennapi közlekedésre, túrázásra, azaz bármire is. Úgyhogy csak bizakodni tudok benne, hogy egy szép napon egy Moto Guzzi V7 is eljut hozzánk legalább egy néhány napos tesztelés erejéig!
Cimkék:
Úgy tűnik, a Peugeot nem sieti el első háromkerekű motorjának fejlesztését. Elképzelhető, hogy jövőre végre tényleg az utakra kerül a francia masina.
Elolvasom »A hétvégén nyitotta meg kapuit a NEC, a legnagyobb brit motoros kiállítás. A Suzuki egy újdonsággal szolgált Birminghamben, hamarosan jön az új Inazuma.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »