A gazdaságosság egyik utolsó szempontja maga a koncepció. Anno a CB750 átalakította a motorozás világát, az azt másoló konkurens modellekkel létrejött az UJM-ként, azaz univerzális japán motorkerékpárként emlegetett kategória. A Honda az NC családdal egy hasonló forradalmi koncepciót igyekszik magalapozni, az univerzalitás jelen esetben az NC modellek felhasználási területében keresendő. Nyilván létezik számos tulajdonság, amelyek alapján lehet „jobb” motorokat gyártani. Lehet gazdaságosabbat, erősebbet, gyorsabbat, azaz egy-egy szempont szerint optimalizált gépet készíteni.
A Honda ezzel szemben egy általános, kvázi mindenes motor megalkotására törekedett, amelyet rögtön három altípusra különít el a végső kidolgozás alapján. Ezek a masinák már kellően nagyok és nagy teljesítményűek ahhoz, hogy akár egy hétvégi örömmotorozást, túrát akár két személlyel, csomagokkal is bevállalhassunk velük, ugyanakkor elég takarékosak ahhoz, hogy a mindennapi életben is „üssük-vágjuk” őket. Elegendő teljesítménnyel rendelkeznek ahhoz, hogy egy racionálisabb motoros is átüljön egy ilyenre, ugyanakkor nem annyira „extrémek” (és remélhetőleg nem annyira drágák), hogy a két kerékre váltással most kokettálókat elriassza. Kellően egyszerűek, ugyanakkor olyan korszerű elemekkel rendelkeznek (mint a C-ABS és a második generációs duplakuplungos váltó), hogy a technikai iránt jobban vonzódókat is elcsábíthatják.
Nyilván a cél a minél szélesebb vásárlóközönség megtalálása volt. Reméljük, ez a terv sikerül a Hondának – a kétkerekűek nagyobb számával mi, motorosok több szempontból is jól járunk.
(A következő oldalon az Integra képei találhatók. Lapozz!)
Cimkék:
Nagyon rossz érzés motorosként, főleg éppen motorral közlekedve motoros baleset mellett elhaladni. Különösen, ha az láthatóan súlyos is.
Elolvasom »A világot elárasztották a kínai termékek – régebben csak az alkatrészek, de ma már kínai járművek is kaphatók.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »