Nézzük először a Triumph újdonságát. A választás nem véletlen, a képekről egy, a BMW-re igencsak hasonlító formát láthatunk. Mielőtt még valaki másolást emlegetne, szeretném rögtön tisztázni, hogy azonos műszaki kérdésekre a világ legtöbb pontján azonos válaszokat kapunk. Apró, megközelítésbeli eltérések persze vannak, hisz’ mindenki más iskolába járt. Az angolok nem követték a Tiger 800-nál is alkalmazott gyakorlatot, nincs külön utcára illetve terepre szánt változat. A Tiger Explorer mindenesetre egy potens BMW-kihívó lehet, körülbelül ugyanúgy, ahogy a kisebb modell jelent alternatívát az F800GS-nek. Mindenesetre a Triumph az 1215 köbös, 3 hengeres erőforrásból nagyobb teljesítményt varázsol ki, a masina 135 lóerős csúcsteljesítménnyel (9’000-es fordulatnál mérhető), illetve 6’400-as fordulaton jelentkező 121 newtonméteres nyomatékcsúccsal rendelkezik. A váz az angoloktól „szokásos” acél csőváz a felhasználási területhez illő geometriával.
A rugózó elemek hagyományos kialakításúak, elöl 46 milliméteres fordított Kayaba teleszkópok 190 milliméter rugóúttal (az állíthatóságról nincs információ), hátul Kayaba központi rugóstag 194 milliméteres rugóúttal, hidraulikusan állítható előfeszítéssel és állítható kirugózási csillapítással. A tízküllős alumínium-öntvény kerekek méretei a GS-t idézik, szintén hasonló elem az egykarú lengővilla és a szöghajtás. A tank 20 literes, a menetkész tömeg 259 kilogramm, de a legérdekesebb a 16’000 kilométeres szervizintervallum. A képet a ride-by-wire gázvezérlés, kipörgésgátló, tempomat, guminyomás mérő, kikapcsolható ABS, ülésfűtés, no meg egy kiemelkedő, 950 Watt teljesítményű generátor teszi teljessé. Az élet nem teljes kiegészítők nélkül, de az angoloknak nincs miért szégyenkezniük ezen a téren sem, még a masinához illő ruházat is rendelhető.
Összességében a Tiger Explorer egy potens kihívója a bajoroknak, saját hazájában nyilván jó néhány vásárlót elcsábít a német táborból. Persze a BMW hívei is elégedettek lehetnek, a néhány ponton meglévő különbség, mint például a kevésbé high-tech futómű, a vélhetően magasabb súlypont és egyebek biztosítják az R1200GS technikai fölényét. Vagy legalábbis valamiben mindig hinni kell…
Következzen a Honda Crosstourer. Lapozz!
Cimkék:
Vulkánokon és ókori romokon át a Szaharáig - az idei nagy motoros túránk Itálián és Szicílián át vezetett Tunéziáig. Élménybeszámoló és egyfajta utinapló öt részben, immáron Afrika útjain.
Elolvasom »Személyesen sajnos nem jutottunk ki az idei EICMA pavilonjaiba. Olvasóink azonban megtették, és igazán gazdag galériával kedveskedtek. A cikkben 1001, azaz ezer és egy milánói fotó található!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »