Koncepcionálisan számos ponton lehet bírálni az új masinát. Nem is enduró, csak túramotor, ekkora hengerűrtartalomból jóval nagyobb teljesítmény is kihozható, vagy éppen ez is csak egy divatmotor. Nos, ezek talán igaz megállapítások, de ha a gyakorlatot nézzük, akkor a Versys 1000 egy jól eltalált masina.
A túraendúrók döntő hányada aszfalton marad, legrosszabb esetben is csak egy-egy földútra merészkednek a tulajok. Ilyen szempontból a 17-es kerekek éppen elegendők, és a 155 milliméteres hasmagasság is megfelelő. Talán a futómű kritizálható a leginkább, a 43 milliméteres fordított teleszkópokon csak az előfeszítés és a kirugózási csillapítás állítható, akárcsak a hátsó rugóstagon – persze valójában nem kérdés, hogy a motorosok mekkora hányada foglalkozik a gyári beállítás megváltoztatásával… Mindenesetre az endúrókat idéző kialakítás, a kényelmes testhelyet, a nagyobb rugóutak egy hosszabb-rövidebb kiruccanás vagy éppen túra esetén is garantálják a kényelmet.
A 116 lóerős csúcsteljesítmény valóban nem a technika csimborasszója, főleg ekkora hengerűrtartalom mellett – akinek azonban ez nem elég egy tartalmas utcai motorozáshoz, az sürgősen tanuljon meg motorozni, vagy menjen haza, és gondolja át az életét. Igaz, hogy csúcsteljesítmény a donor Z1000-hez képest is 20 lóerővel alacsonyabb, a 102 newtonméteres nyomatékcsúcs is kisebb 8 egységgel, azonban az erőforrás áthangolásának hála az alsó- és közepes fordulatszám-tartományban nagyobb teljesítmény és nyomaték áll a rendelkezésre, ami a megcélzott felhasználási terület szempontjából még előnyösebb is.
A 239 kilogrammos menetkész tömeg nem éppen pehelysúly, de ha teljesen őszinték vagyunk, ebben a kategóriában ez nem is olyan kirívó érték. S ha már a kategóriánál tartunk, meg kell említsem, hogy az ebben a szegmensben elvártnak nevezett elektronikai segédeszközök is beépítésre kerültek. A teljesítmény-leadás két módban állítható, „butított” állásban a masina csak a teljesítmény 75%-át engedi használni szelídebb gázreakciók mellett. A kipörgésgátló egy újabb fejlesztés, ezen a motoron ez három fokozatban állítható, míg az ABS a gyári felszereltség része. Az elektronikai nyalankságokat egy ideális fogyasztási állapotot mutató kijelztő teszi teljessé.
Mindent összevetve kijelenthető, hogy a Versys 1000 egyáltalán nem egy előremutató, kategóriájában kiemelkedő technikai színvonalú motorkerékpár. Persze racionálisan szemlélve a világot ez csak vonzóvá teszi a gépet. Ez egy őszinte masina, nincs talmi csillogás, felesleges, soha ki nem használt, de megfizetett kiegészítők és csúcstechnika – korszerű, de ésszerű is egyben. A bónusz, hogy lesz egy GT felszereltségű gyári változat. Ha a motor árát sikerül jól belőni, egy igazi sikertörténet lehet a Versys 1000-ből.
(A részletes technikai adatok a Kawasaki honlapján olvashatók.)
Cimkék:
A korábbi pletykáknak megfelelően megújult a KTM 690 Duke. Korszerűbb, erősebb és olcsóbb!
Elolvasom »A bajorok palettája egyre színesebb, bemutatták a BMW két új robogóját, a C600Sportot és a C650GT-t.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »