Az unalmas októberi üresjáratot előzetes információkkal megtörő cégek sorát a mattighofeniek tovább gyarapítják egy új masináról szóló hírrel. Még a nyár közepén szivárgott ki egy, a KTM jövőbeni modelljeinek bevezetését illusztráló kép. Az osztrákok tegnapi bejelentése nyomán kijelenthetjük, hogy az valóban az amerikai piacra vonatkozott, ugyanis a 2013-as modellként emlegetett Freeride 350 hamarosan bemutatkozik.
A négyütemű harmadliteres sok szempontból egy nem túl izgalmas masina, de ha felülemelkedünk a közzétett, mindössze 24 lóerős teljesítményen, akkor egy igencsak vonzó csomagot láthatunk. Ebből a hengerűrtartalomból nyilván többet is ki lehetne hozni, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a korábbi hírek szerint ezt az erőforrást még számos modellben fel kívánja használni a KTM. Valószínűleg ez a szám sincs kőbe vésve, az elektronikus vezérlés változtatásával több is kicsikarható a blokkból. Az osztrákok mindenesetre hangsúlyozzák, hogy a Freeride 350 „nem extrém versenyorientált” masina, jóval inkább egy könnyű, offroad kalandokra készült gépezet, amely a közúti közlekedésre is alkamassá tehető. Ezt a „könnyűt” véresen komolyan gondolták a KTM mérnökei, ugyanis a gépsárkány mindössze 99 kilogramm! Csak összehasonlításképp: a 350-es EXC-F-nél majd 10 kilogrammal, a 15 lóerős, 125-ös Duke-nál pedig több mint 25 kilogrammal könnyebb az új gép. Az alacsony tömeg elérésében a könnyű, acélcsövet alumínium elemekkel ötvöző hibrid váz és a kisméretű, 5 literes üzemanyagtartály segítenek. A vázat eredetileg a hasonló nevű tisztán elektromos változathoz tervezték az osztrákok, az apró tank pedig nem jelent igazi problémát, mivel az előzetes információk szerint a csekély teljesítményhez alacsony fogyasztás is jár.
Az eddigiek alapján a Freeride egy ideális, a mindennapokban és a hétvégi örömmotorozások során is jól használható gépnek tűnik, amely akár széles körben is elterjedhetne. Hogy mégsem lesz így, azt két dolog valószínűsíti. Egyrészt az igényes, drága alkatrészek felhasználása, mint a teljesen állítható WP rugózó elemek; valamint az azok indukálta vélhetően magas vételár mind ellentmondanak a tömegmotorokkal szemben támasztott igényeknek. További ellenérv az is, hogy a KTM-ről kialakult kép szerint az osztrákok versenyorientált masinákat gyártó cég – egy réteggyártó, viszonylag szűk vásárlóközönséggel. Nyilván ezen a Duke 125, a 2012 tavaszán utakra kerülő Freedire 350 és későbbiekben bemutatásra kerülő Duke 350 is változtathatnak, azonban ez az út hosszú és rögös. Akárhogy is, az osztrákok az EICMA-n hivatalosan is közzé teszik a gépet, a további technikai részletek legkésőbb november elején kiderülnek.
Cimkék:
Házibajnoksággal döntötték el a BRFK motoros járőrei, hogy ki a legjobb köztük. A díj kupák mellett egy tesztvezetési lehetőség is volt.
Elolvasom »Ráncfelvarrással és átkereszteléssel újít a Piaggio csoport: a legnagyobb robogó Amerikába megy.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »