Különösebb újdonságot a gép igazából nem jelent, hiszen már a két hete kiadott első fotókból is rengeteg következtetést le lehetett vonni, illetve a kiszivárogtatott, nem hivatalos információk is részletesen leírták motor technikai jellemzőit. A beharangozott 132 lóerős csúcsteljesítmény nem csak csali volt, tényleg ennyit tud a masina. Ennek a viszonylag magas értéknek az elérésében a nagy kompressziónak is szerepe van: a korábbi Ducati modellekhez képest kevesebb karbantartást igénylő 11°-os Testrastretta blokk összesen 849 köbcentiméteres hengerei 13,2:1 kompresszióval dolgoznak, amit egy sportmotor is megirigyelhet. A bolognai mérnökök ráadásul átalakították a teljesítmény-leadást, az utcai változat a supersport őssel szemben jóval lineárisabb.
A korábbi híreknek megfelelően a futómű viszonylag szerény, bár ezek az elemek is simán elmennek egy gyári állapotú sportmotoron. A 24,5 fokban döntött villa 43 milliméteres Marzocchi teleszkópokból áll, a hátsó csillapításról pedig egy Sachs központi rugóstag gondoskodik. A rugóutak egységesen 127 milliméteresek, és mindhárom rugózó tag teljes állíthatósággal rendelkezik. A 199 kilogrammos menetkész tömeg, annak jó elosztása a tengelyek között, a kiegyensúlyozottság, a lineáris teljesítmény-leadás, a minőségi futómű mind-mind pozitív benyomást kelletettek a szerencsésebb újságírókban, akik a héten megtartott sajtóeseményt követően már ki is próbálhatták az új masinát.
Cimkék:
Se szeri, se száma a motorosoknak kínált hasznosnak tűnő apró kiegészítőknek. Végre valami igazán hasznos.
Elolvasom »Ma kezdődik a Pharaon’s Rally, a Yamaha olasz importőrének támogatásával pedig egy Super Teneré valódi terepversenyre indul!
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »