Semmi meglepetés nincs abban, hogy nincs meglepetés. Még a nyár közepén indult a pletyka a Streetfighter modell megújulásáról, modellcsaláddá bővüléséről. A jelenlegi csúcsot képviselő 1198 öccsének, a 848 EVO-nak az erőforrására építve egy kisebb aszfaltszaggató masina érkezését egy augusztusi „kémfotó” igazolta. Pénteken egy Nicky Haydennel készített újabb figyelemfelkeltő kép járta be a sajtót, tegnap pedig a Ducati közzétett hat, az új motort ábrázoló képet. Ugyan a bolognaiak technikai adatokat még most sem adtak ki, de a hivatalos oldalukon már olvasható az új modellhez járó „beköszöntő”, amely csupán az eddig találgatásnak minősíthető információkat erősíti meg. A 2008 novemberében megtartott EICMA legszebb motorjának megválasztott Streetfighter külseje alatt egy (állítólag 132 lóerőre) visszafojtott 848-as erőforrás lapul, amely a kisebb karbantartás-igényű Testastretta 11° hengerfejjel készül.
A Ducati fanatikus hívei ismét csóválhatják fejüket, az új masina is olajfürdős tengelykapcsolóval kerül a piacra. A teljesítmény csökkentése mellett a teleszkópok is szerényebbek, a 43 milliméteres belsőcső-átmérőjű fordított Showák helyett a kisebb utcai harcosra a Monster 1100-on alkalmazott Marzocchi gyártmányai kerülnek. A drága monoblokk Brembók helyett szintén a Monster olcsóbb radiális fékeit használja a vas. A költségcsökkentést figyelembe véve meglepő, hogy a gép kipörgésgátlóval kerül az utakra (arról nincs információ, hogy ez szériatartozék, vagy extra lesz). A biztonság jegyében egy utcai motortól lassan elvárható ABS-ről sem a közlemény, sem a képek nem árulkodnak. Az új Streetfighter 848 első példányai még novemberben a vásárlókhoz kerülnek, a színválaszték a tradicionális vörös mellett kiterjed a képeken is látható sárga színre, illetve az agresszív modellhez illő matt feketére.
Cimkék:
Az olasz szaksajtóban újabb képek bukkantak fel a bajorok maxirobogójáról. Úgy néz ki, ez a végleges változat.
Elolvasom »A frankfurti autókiállításra a bajorok elvitték eScooter koncepciójukat. Meglepő: nem csak a technika, de a formaterv is figyelemre méltó.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »