Az eddigi futamok lebonyolítása hatalmas költséggel járt, ez is vezetett ahhoz, hogy idén már másodszor maradjon el a viadal. Ennek elsődleges oka a nagyságrendileg ezer kilométeres versenytáv méter pontosságú (azaz sokszori) lejárása volt. A 24 órás motorozás pedig talán több embert riasztott el, mint amennyit vonzott. Így a szezon közepén a csapat arra az elhatározásra jutott, hogy nem feladja, hanem megreformálja a Bike Maratont.
Az idei évben már az új rendszer szerint kerül sor egy tesztfutamra, mégpedig szeptember 10-én. Ez (és a jövőbeni versenyek) pedig úgy néznek ki, hogy megszűnik a 24 órás jelleg: egy egy nap alatt teljesíthető távot kell csupán megtenni a résztvevőknek. Ezen felül nem a teljes etap lesz versenyszakasz, hanem annak csupán egy része. A fennmaradó kilométereket pedig akár vezetett túraként is meg lehet tenni.
Hogy néz ki mindez a gyakorlatban? Az idei menet Agárdról indul, és a közel 600 kilométeres táv nagy részét túra szakasznak hívjuk. Vagyis a három fős csapatok maguk is megtehetik a nagyon könnyűre megírt itiner alapján, illetve közösen, felvezetéssel is le lehet azt motorozni (ennek a résznek a vezetését Pázmány Peti barátom – és sokszoros csapattársam – illetve jómagam vállaltuk magunkra). Zalaegerszegen azután mindenki újra találkozik, és kezdetét veszi a verseny etap: innentől a Bike Maratonokon megszokott rébuszos itiner alapján kell eljutni a célba, amely Szentgotthárdon lesz. A versenyszakaszon az átlagsebességet is nézik, ellenőrző pontokon is át kell haladni, illetve még vezetéstechnikai feladatokat is teljesíteni kell a résztvevőknek.
A túra végén pedig közösen vacsorázhat meg a teljes mezőny, hogy közösen és frissiben beszélhessék meg az élményeket, tapasztalatokat. Mivel pedig a nevezésre már csak néhány nap áll rendelkezésre, minden érdeklődőt szeretettel vár a szervező csapat a Bike Maraton oldalán. Amennyiben valakinek nincs meg a háromfős csapata, a team összehozására is van lehetőség a fenti honlapon.
No és hogy mi a terv 2012-re? Nos, akkor egy mostanihoz hasonló futamokból (szám szerint háromból) álló sorozatot, amolyan Bike Maraton bajnokságot terveznek létrehozni. Úgyhogy találkozzunk jövő hét végén és jövőre is!
(Beszámoló a 2010-es futamról itt olvasható.)
Cimkék:
Csak idő kérdése volt, hogy mikor láthatjuk az első képet az MV Agusta legújabb masinájáról, a Brutalinának keresztelt háromhengeresről.
Elolvasom »Megjelent az EBR 1190RS-t népszerűsítő videósorozat negyedik része. Az új epizód ismét a masinát helyezi a középpontba.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »