A 2008-as hitelválság hatásait a mai napig is nyögi a világgazdaság, így a motorkerékpár-ipar is. A megszorítások, a takarékosság és a strukturális átalakulás éveit élhettük, éljük. Ilyen helyzetben kevés igazi újdonságot láthattunk kétkeréken. Különösen igaz ez a sportmotorok világára. A drága fejlesztések lelassultak, elmaradtak, a gyártók felhagytak a szokásos 2-4 évenkénti radikális modellfrissítésekkel, éppen csak a már tesztelés alatt álló modellek kerültek a boltokba.
Bár a fenti képek alapján nehéz komoly következtetéseket levonni, hiszen a plasztik alá egyetlen újságíró sem lát be, de úgy tűnik, a Honda a jelenlegi trendhez igazodva csak apróbb módosításokat eszközölt a 2012-es CBR1000RR-en. A típus utolsó változata még 2008-ban került a piacra, életciklusának felénél csak egy kisebb ráncfelvarrást ejtettek meg rajta. Hagyományosan jövőre egy teljesen új aranyszárnyas sportmotort kellene látnunk, a Hong Kongban lencsevégre kapott gép fotói alapján azonban erre nem számíthatunk – persze majd ősszel kiderül, hogy a motor szívéhez hozzányúlt-e a Honda. A képek tanúsága szerint a változások listáját a nyesett oldalidomok, a minimálisan áttervezett fejidom, módosított légbeömlők és lámpák, új kerekek és a Showa nagydugós teleszkópjai színesítik. Nyoma sincs duplakuplungos váltónak, a képeken és a videón látható gép még csak nem is az ABS-es változat, és valószínűsíthető, hogy a konkurenciánál alkalmazott kipörgésgátló és az ahhoz tartozó komplex elektronika is hiányzik. Ami igazán elgondolkodtató, az a 20 éves jubileumi matrica: ez felveti a lehetőséget, hogy csupán egy limitált sorozatú masinát láthatunk. Kérdés, hogy ez a Blade felér-e a 20 éve kiadott, a sportmotorok világát forradalmasító CBR900RR-el. Remélhetőleg a kiszivárogtatott képek után hamarosan az érdemleges információk is megérkeznek.
Cimkék:
A motorkerékpár-gyártás ikonikus alakja csütörtök reggel hosszas betegség után hunyt el Varesében. Élt 64 évet.
Elolvasom »Számos pletyka és egy rossz minőségű, mobiltelefonnal készült kép után íme az első értékelhető kémfotó a BMW vizes boxeréről.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »