A 2008 őszén kezdődő hitelválság hatásait a mai napig érezhetjük. Bár a gazdasági elemzők már sokszor beszéltek a fellendülésről, valójában a nemzetközi gazdasági helyzet mind a mai napig nem normalizálódott. A válság hatásai elől a motoros világ sem húzhatta, húzhatja ki magát. A nagy gyártók mindegyike megérezte a negatív gazdasági körülményeket, ki így, ki úgy próbálta csökkenteni kiadásait vagy éppen veszteségeit. A Yamaha nehéz helyzetéről már tavaly év elején is olvashattunk, sajnos egy év elteltével az elvárásokat alulteljesítő cég helyzete nem sokat javult. A hangvillások épp ezért egy újabb drasztikus lépésre szánták el magukat: hétfőn adták a világ tudtára, miszerint felhagynak a superbike versenyzéssel, jövőre gyári Yamaha csapat nem indul a világbajnokságban.
Tavaly a Ducati jelentette be, hogy otthagyja azt a versenysorozatot, amelyre modernkori imidzsét építette, s felhagy a hivatalos részvétellel a WSBK bajnokságban. Hivatalos gyári csapat tényleg nem indult az idei szezonban, azonban a versenyen kívüli pletykák szerint a gyári támogatás szintje alapján a bajnokságot Checával vezető Althea csapata akár át is tehetné központját a Ducati gyárába. A Yamaha biztosította rajongóit, hogy minden támogatást megad versenyzőinek a szezon eredményes befejezéséhez, azonban a Checa mögött 71 pont lemaradásban lévő, jelenleg harmadik Melandrinak már csak matematikai esélye van megnyerni a VB-t a hátralévő négy versenyhétvégén.
A motorversenyzés soha sem volt olcsó mulatság, de a jelen helyzetben az talán még nehezebb. Az anyavállalat pénzügyi gondban van, ilyen helyzetben nem szerencsés, hogy mind a superbike, mind az ötvenéves évfordulót ünneplő GP csapat szponzor nélkül pusztán gyári költségvetésből versenyez. Természetesen a gyári csapat kivonulása még nyitva hagyja a kiskaput yamahás privát alakulatok részvétele előtt, azonban ehhez ütőképes technikára van szükség, amiről egyelőre sok jót elmondani nem tudunk. A jelenlegi modell még 2009-ben állt csatasorba, új masina érkezéséről pedig nem szólnak a hírek. Így sajnos erősen kétséges, lesz-e jövőre hangvillás motor a superbike világbajnokságban.
Cimkék:
A motorgyárak a legtöbb motoros számára egyfajta titkos szentélyek. Féltve őrzött titkok és szinte már ezoterikus jellegű tudás templomai ezek a helyek.
Elolvasom »Ugyan a „pályázás” a legtöbb motoros számára nem vonzó, de egy ilyen eseményen rögzített videó nagyon látványos tud lenni. Íme két egzotikus pályakör.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »