Franciaország nem csak arról ismert, hogy lakói szeretik a csigát és a kagylót, hanem a közlekedésben igen nagy arányban megtalálható motorosokról is. A kormányzat sokszor hoz nekik nem tetsző intézkedéseket: Európában elsőként ők kísérleteztek a 100 lóerős teljesítmény-korlátozással, illetve sebességméréssel is igen agresszívan lépnek fel a kétkerekűek vezetőivel szemben. Ugyanakkor központi kormányzati szinten sokat tesznek a biztonságunkért is, például hiába bukott meg az EU döntéshozatali gépezetén a biztonságos szalagkorlátok bevezetése, ott sokfelé alkalmazzák azokat.
Akadnak azonban olyan önkormányzatok, helyi hatóságok, akik vagy testületileg utálják a motorosokat, vagy egyszerűen csak teljes meggondolatlansággal telepítenek számunkra életveszélyes tárgyakat az út mellé. Remek példa a francia Moto Magazine egyik olvasója által fotózott rettenet: szó szerint kihegyezett fakarókat építettek ki terelésképpen. Mindezt kombinálva egy fekvőrendőrrel, hogy ha azon valaki véletlenül elesne, lehetőleg szenvedjen súlyos sérüléseket. A magam részéről inkább nem is kommentálom a látottakat…
A képgalériában található még néhány hasonló gyöngyszem.
Cimkék:
A saját hazájában rangos, elektromos motorokat gyártó cég, a Brammo világméretű terjeszkedésbe kezdett. Az európai piacra szánt kétkerekűek Sárváron készülnek.
Elolvasom »Folyamatosan megy a tudatos szivárogtatás: megint egy kicsivel többet tudunk az új Husqvarnáról.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »