Egy vallomással kell kezdenem. Az elektromos kétkerekűek mind a mai napig kétes értékűek számomra, azon megátalkodott motorosok közé tartozom, akiknek a motorozáshoz hozzátartozik egy belsőégésű, benzines erőforrás lágy duruzsolása vagy éppen vad üvöltése. A kísérleti, fejlődő vagy éppen piacérett próbálkozások között a Brammóról szóló hírek nem igazán ragadták meg a fantáziámat, mivel a cég alapvetően csak saját hazájára koncentrált: nem véletlen, hogy masináikról szóló hírek nálunk Mackó tollából születtek.
Az elektromos hajtás talán még mindig pionír fázisban van, azonban a jelentős fejlesztések miatt az elterjedésük gyakorlatilag kikerülhetetlen. Maga a Brammo pedig világméretű terjeszkedésbe kezdett: tavaly szeptemberben szerződést kötött a Flextronics-szal a masinák gyártására. Az egyezség részeként az európai piacra a szingapúri cég fogja előállítani az amerikaiak motorjait. Az OEM gyártó a tegnapi nap során hivatalosan is megkezdte a Brammo Enertia és Enertia Plus modellek gyártását egyik magyarországi termelő üzemében, Sárváron. A Brammo munkájának hála a termékeik kereskedelmileg teljesen érettek, a mérnökök már a tervezés során is figyelembe vették az előállítás szükségszerűségeit, az utóbbi nyolc hónapban pedig a Flextronics-szal együttműködve a gyártás folyamatának optimalizálásán dolgoztak. Az áldozatos munkának és a Flextronics termelési, minőségbiztosítási tapasztalatának hála a világ talán legfejlettebb, elektromos motorokra specializált gyártósora készült el Sárváron. A kapacitás jelenleg havi 660 darab, ebből a mennyiségből egyelőre az amerikai piacra is tudnak szállítani: az elektromos motorok iránti kereslet ugyan egyelőre nem túl nagy, de a Brammo rendelésállománya, a cég elmondása szerint idén jelentősen növekedett. Sárváron készült az első magyarországi nyomtatott könyv (az Új Testamentum 1541-ben), most 2011-ben, 36 év kihagyás után pedig ott indult újra a magyarországi motorgyártás. Azt, hogy az elektromos motorok gyártása jelent-e majd ekkora mérföldkövet történelmünkben, az idő megmondja.
Cimkék:
Az Aprilia amerikai képviselete egy szokásos klisével reklámozta az elektronikával megbolondított RSV4 Factoryt, azt a divatos Nissan GT-R-rel egy pályán versenyeztette.
Elolvasom »Franciaországban sokkal elterjedtebb a motoros közlekedés, mint hazánkban. Mégis vannak furcsaságok még a hatóságok részéről is. Most éppen motorosgyilkosságokra készülnek...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »