A világ legtöbb országában a motorozás kötelező kelléke (a motoron kívül…) a bukósisak. Az egyes számú védőeszköz persze nem csak egy bukáskor jön jól, az véd a menetszéltől, a bogaraktól és az időjárás viszontagságaitól is. Nincs is vele semmi gond – amíg a fejünkön van. Utána azonban számos kellemetlenség forrása lehet. Ugyan egy sisak tömege kicsi, azonban mérete jelentős, ami annak hordozásakor gondot okozhat. Persze robogók esetében ez nem túl nagy probléma, hiszen a legtöbb ilyen masina beépített sisaktárolóval rendelkezik. A robogók mindenestre csak a kétkerekű gépjárművek egy részét adják, s egy „igazi” motor esetében a sisakkal valamit kell kezdenünk. Gazdagabb országokban akár a motoron is hagyható mindenféle rögzítés nélkül, különösen, ha egy turista-csalogató helyen tesszük le a vassal együtt. Más helyeken azonban még odaláncolva sem érdemes a motoron tartani a fejvédőt: akár a tolvajok, akár tréfás kedvű járókelők vagy éppen az időjárás miatt.
A sisak hordozását könnyíti meg a 25 éves ausztrál Jessica Dunn ötlete, az összehajtogatható fejvédő. Az ütésre keményedő belsővel rendelkező védőfelszerelés néhány zár kioldása után egy kisebb méretű, kevésbé kezelhetetlen alakú csomaggá hajtható össze, amelyet akár egy hátizsákban is könnyűszerrel magunkkal vihetünk. A héjon kívül elhelyezett vizor, a szárnyszerűen behajtható oldalfalak ugyan szkeptikussá tehetik a konzervatívabb motorosokat, azonban a Proteus fantázianevű fejfedő megfelel a bukósisakokra vonatkozó ausztrál előírásoknak. Bár bennem több kérdés is felmerül ennek a tervnek a kapcsán, számos szakértőt azonban már meggyőzött, így azt nevezték a nemzetközi James Dyson díjra.
Cimkék:
A Honda még tavaly év végén bemutatott EV-Neo elektromos robogója világhódító útjára indul – igaz nem egészen úgy, ahogy az várható lenne.
Elolvasom »A korábbi pletykák megerősítést nyertek, a Suzuki új modelljéről már a nagyközönség is értesülhet. Íme az első vázlatok a hamamatsuiak új kalandmotorjáról.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »