Korunk egyik divatja az elektromos hajtás, a közvetlen környezetet nem szennyező járművek. Bár még számos kérdés nyitott az ilyetén hajtáslánccal kapcsolatban, már a nagy nevek is beszálltak a versenybe. A négy nagy japán motorgyártó közül a Yamaha volt az első, aki piacra dobta saját elektromos hajtású minimálrobogóját, az EC-03-at. A hangvillásokkal fej-fej mellett haladva a Honda is kiadta saját dolgozatát a témában, az EV-Neot, és a Suzuki ezirányú kísérletéről is olvashattunk már. Mindenesetre az EC-03 és az EV-Neo az, amiről érdemben beszélhetünk a jelen pillanatban, bár a két gép nem is különbözhetne jobban. A Yamaha szerkezete koncepcionálisan inkább egy elektromos bicikli a könnyű városi ingázáshoz, míg a Honda robogója egy üzleti célra kialakított masina, amelyet egyelőre kizárólag saját hazájában forgalmaznak. S bár a Honda még mindig vacillál a dolgon, az EV-Neo most elindult világhódító útjára – igaz nem úgy, ahogy azt egy „terméktől” elvárná az ember.
Az elektromos hajtású kis gép ugyanis a HRC motoGP csapatának hivatalos boxutcai járműve lett, a „tesztelők”, felhasználók között a Honda legjobb versenyzőit is megtalálhatjuk. A világ számos pontjára ellátogató csapat most már csendesen, közvetlen környezetét nem terhelő módon tud a pálya, boxutca A pontjából a nem túl távoli B-be jutni. Ha az aranyszárnyasok végül a masina világpiaci forgalmazása mellett döntenek, ez nyilván egy kiemelt fontosságú elem lehet a marketingben. Mindenesetre kicsit megmosolyogtató egy elektromos hajtású gépet az olajipari főszponzor színeiben látni.
Cimkék:
Gyakorlatilag csak idő kérdése volt, mikor bukkan fel az első felvétel a legújabb, automata kétkerekű BMW-ről.
Elolvasom »Feltehetjük a kérdést, hogy az összehajtogatható sisak bolondság vagy jó ötlet-e? Akárhogy is, hamarosan akár díjat is nyerhet az innováció.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »