Ebben a hírben viszonylag nehéz pozitívumot találni. Na jó, kiszűrik a veszélyes száguldozókat (már ha kiszűrik). Na jó, egyelőre csak fejlesztési, tesztelési fázisban van a rendszer. Na jó, egyelőre csak Franciaországban. De jobb ha felkészülünk: előbb-utóbb nekünk is szembe kell néznünk azzal, ami most a gall kollégákat fenyegeti.
Könnyű kitalálni, hogy az információ egy francia oldalról származik. A helyzet ott sem lehet rózsásabb, mint nálunk: az újságíró kolléga hosszasan panaszkodik róla, hogy a sebességmérés kizárólagos célja a minél több pénz beszedése. Nem szolgálja a közúti biztonság növelését, rengeteget mérnek civil autókból, sokszor mozgás közben, és jellemzően nem a balesetveszélyes helyeken, hanem ahol könnyen lehet nagy bevételt realizálni. Mintha csak a kis magyar valóságról lenne szó…
Nekünk, motorosoknak az egyetlen mentsvárunk az első rendszámtábla hiánya lehet, ennek köszönhetően talán észrevesszük a mérést végző autót, mire elhaladunk mellette. A francia rendőrség azonban sajnálatosan kreatív módon megtalálta a megoldást: tendert írt ki a mozgó motorkerékpárról történő sebességmérésre. Három cég készített alkalmas műszert, amelyek hat hónapos tesztje a napokban veszi kezdetét. A próbaidőszak végén kiválasztják a legmegfelelőbb berendezést, és a 2012-es évtől civil motorok tömegéről vadásszák a gyorshajtókat. A berendezések információk szerint most még csak a velük egy irányba haladókra veszélyesek, állítólag azonban mire élesben lesznek bevetve, a szemből érkezőket is le tudják majd vadászni.
Nehéz a hírhez zárszót írni. A szép új világ biztosan nem illik ide. Csak azt tudom mondani: mindez nagyon szép lenne, ha valóban a közlekedésre veszélyes gyorshajtók kiszűrése lenne a cél. De valószínűleg ezzel csak hiú ábrándot kergetek…
Cimkék:
2011-re a Triumph mindkét csupasz modellje megújul: a Speed Triple után a kisebbik élménymotor is megkapta a modellfrissítést.
Elolvasom »A bajorok házi streetfighter világbajnoka leckéket ad motoros trükkökből. Virtuálisan.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »