A Ducati valóban különleges márka. A vérbő olasz paripák tulajdonosai többnyire igyekeznek egyedivé formálni gépeiket, hogy azok még inkább eltérjenek az átlagtól – bár már gyári állapotukban sem tucatmotor egyik sem. Wayne és Todd Patterson (mint a bevezetőben szerepel, apa és fia) Ducati-kereskedést vezet a távoli Ausztráliában, és talán éppen ezért nem elégedtek meg a 749R szokásos “kicsi karbon ide – egy különleges kuplungkar oda” típusú csinosítgatásával, hanem mélyebben hozzányúltak a géphez.
Annyira mélyen, hogy a hozzáértők szerint gyengécske és nem is túl jól tuningolható gépre mindjárt ráakasztottak egy turbófeltöltőt, így a gyári 104 lóerőből sikerült 214-et csinálniuk (sajnos olyan technikai adatokat, mint például az alkalmazott turbonyomás, nem tudunk). Nagyon helyesen úgy döntöttek, hogy ha már egyszer ilyen szép erős lett a motor, azt nem közúton fogják használni, hanem versenypályán, mégpedig a gyorsulási szakágban.
Így aztán átfaragták a teljes hátsó futóművet is, így egy igazi drag-bike lett a paripából. Hogy az erőátvitelen, például a kuplungon módosítottak-e, azt sajnos szintén nem tudjuk. Mindenesetre a gép aktív versenymotorként teszi a dolgát, nyilván jól reklámozva ezzel a Ducati Bunburyt, azaz a Pattersonok kereskedését és műhelyét.
Cimkék:
A Ducati idei legnagyobb projektje - már ami a gyártást és forgalmazást illeti - a Diavel, az olaszok első cruisere.
Elolvasom »Vannak motorosok, akik szerencsésebbek a többieknél. Mert túlélnek nagyon súlyos baleseteket, és még akaratukat, életkedvüket sem vesztik el.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »