A hangvillások a múlt héten számoltak be 2010-es pénzügyi eredményeikről, moto3 törekvéseikről, valamint hivatalosan is bejelentették, hogy a superbike csapatuk gyári színekben, főszponzor nélkül indul. Tegnap, a sepangi tesztelések második felvonásán az is hivatalossá vált, hogy prémiumkategóriás GP csapatuk is kiemelt támogató nélkül, gyári színekben indul a versenyeken.
Tavaly, Rossi távozása kapcsán számos pletyka látott napvilágot, sokan a Telefonica Movistar visszatérését vizionálták, mások a Petronas első számú támogatóvá történő előlépésének lehetőségét emlegették. Nem tudjuk és valószínűleg soha nem is fogjuk megtudni, milyen tárgyalások zajlottak a háttérben (ha zajlottak egyáltalán), és konkréten miért nem sikerült a Yamahának egyik céggel sem megállapodnia.
Ugyan a Yamaha aktuális büszkeségét, a 2011-es M1-et már az első tesztek során hasonló ruhában láthattuk, a hivatalos bejelentést csak most tették meg: a csapatot a gyár finanszírozza csupán néhány kisebb támogató segítségével. Természetesen ez egyúttal azt is jeleneti, hogy 50 éves GP karrierjük nagyobb hangsúlyt kap a team és a motor megjelenésében.
Az esztétika kérdése nagyban szubjektív, egy domináns főszponzor, annak uralkodó színei sokat emelhetnek egy motor megjelenésén. Nyilván egy jól megtervezett, domináns támogatói fényezés üdítő színfoltja lehet a mezőnynek, főleg, ha ahhoz versenytörténelem is kapcsolódik, de egy gyári fényezés azt hiszem még ennél is egyedülállóbb. Talán jobb nem firtatni, melyik a szebb, hiszen ezek majd mindegyike gyönyörű a maga nemében, de az biztos, hogy egy főtámogató nélküli versenymotor manapság párját ritkító csoda, ami valószínűleg súlyos összegekbe fog fájni a Yamahának.
Cimkék:
Szívinfarktust azonban senki ne kapjon, a Honda óvatos kézzel nyúlt a zászlóshajójához. Ráncfelvarrást eszközöltek technikai nyalánkságokkal.
Elolvasom »Sokkal több a találgatás, mint a konkrétum a hírben. Ezzel együtt érdemes elgondolkozni rajta, milyenek lesznek a BMW elektromos motorkerékpárjai.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »