A motorizáció fejlődése sok, manapság csak furcsának nevezhető ötletet valósított meg. Természetes velejárója ez az „útkeresésnek”, bár jó néhány masina nem az azóta túlhaladott technika, technológia vagy éppen megismert törvényszerűségeknek való ellentmondás miatt megmosolyogtató. Ilyen vicces darab a Honda Motocompo is, amely igazából a Honda City ’80-as évekbeli városi kisautójához készült – bár állítólag az autó csomagtartóját méretezték a Compóhoz.
A kis, „összehajtogatható” kétkerekű bőröndből a tervek szerint a Honda havi 10’000 darabot kívánt értékesíteni, míg a nagytestvér City iránti igényt a japán piackutatók havi 8’000-es példányszámra lőtték be. Az élet azonban rácáfolt a tervekre: míg a City egy sikertörténet volt, addig a Compóból összesen 53’369 darabot gyártottak 1981 és 1983 között. Lehetséges, hogy ez a furcsa masina mégis visszatér az utakra.
A múlt héten szivárogtak ki a Compo legújabb inkarnációjának képei. Sok minden nem derül ki belőlük, és háttér-információk sem állnak rendelkezésre. Az eredeti Compót egy 50 köbcentiméteres, kétütemű erőforrás hajtotta, a fotókon szereplő masina azonban egy négyüteműekre jellemző kipufogóval rendelkezik: vélhetően az erőforrás egy ilyen rendszerű 125-ös, hiszen az felel meg a jelen kor elvárásainak és divatjának. Míg az eredeti Compo ténylegesen egy egyedi dizájn volt, addig ez a masina jóval inkább egy robogót idéz, már ami a meghajtást illeti. Egyelőre az sem világos, hogy a Honda ténylegesen a felfrissített kismotor kiadását tervezi-e, vagy csak egy új City modellfrissítéséhez kapcsolódó, az ős 30 éves évfordulójára kiadott kis példányszámú robogóról beszélhetünk. A Motocompo nem volt különösebben sikeres, és nincs olyan kultusza, mint a hasonszőrű Monkey-nak van mind a mai napig. Ha hihetünk a szaksajtóban megjelent pletykáknak, talán nem is kell sokat várnunk a megvilágosodásra, a szakértők szerint a debütálás ideje és helye a márciusi Genfi Autószalon vagy az októberi Tokyo Motor Show lesz.
Cimkék:
Szívinfarktust azonban senki ne kapjon, a Honda óvatos kézzel nyúlt a zászlóshajójához. Ráncfelvarrást eszközöltek technikai nyalánkságokkal.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »