A hatalmas túrabálna szerkesztőségünkben is járt egy sokkilométeres teszten, a magam részéről nagyon megszerettem. A Honda igazi kultuszmodellje a hathengeres motor, amely azonban idén megkapja talán eddigi legkomolyabb piaci ellenfelét a BMW K1600GT/GLT személyében. Ennek ellenére a mérnökök nagyon óvatosan nyúltak hozzá a jelek szerint hosszú távra tervezett modellfrissítés során a géphez — ezt mutatja a jelölés, miszerint a képeken is látható verzió immáron egyenesen a 2012-es modellévre szól!
A változások nem érintik a motort (ez nem is nagy baj), azonban sok minden egyébre kiterjednek. Módosították az alsó légterelőket, hogy még tökéletesebb legyen a lábak szélvédelme. Növelték az amúgy sem apró integrált oldaldobozok méretét, így fedélzetre vehető pakkok mennyisége (a kis rekeszekkel és a szintén új, tankba épített tárolóval együtt) több, mint 150 liter. Az említett kis extra tároló csak a légzsák nélküli modellekben található meg.
Szerencsére hozzányúltak a futóműhöz is: a gyár ígérete szerint javult a rugózási komfort és nagyobb tartományban állíthatók a csillapítási paraméterek. Mindez persze alapvetően csak egy teszt során ellenőrizhető le.
Változott az ülések (bocs, inkább fotelek) tömési anyaga és huzata is, így is javítva az utazási komfortot. A karakteresebb megjelenés és a jobb észlelhetőség érdekében változtattak a hátsó lámpán, illetve szintén a stílus javításának érdekében módosították a felniket. Frissítettek a műszereken is, valamint új navigációs rendszer költözött a fedélzetre. SD-kártyákon vihetjük magunkkal a világkörüli úthoz szükséges térképeket, illetve a fedélzeti audiorendszerhez a legújabb zenelejátszók is csatlakoztathatók, hogy a végtelen kilométerek nehogy unalomba fulladjanak.
Cimkék:
30 éve tervezték az eredetit, amely csak egy kiegészítője volt a Honda aktuális városi kisautójának. Nem lett sikeres, most mégis visszatérhet.
Elolvasom »Tegnap hivatalosan is bejelentették: a Yamaha főszponzor nélkül indul a motoGP-ben is. A gyári fényezésű M1 lehet a mezőny legszebb motorja. Mega-galéria.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »