A Buell 1190RS-ről szóló legutóbbi hírünk után szinte azonnal megjelent két fotó a nemzetközi sajtóban, az egyik a lecsupaszított masinát örökítette meg, a másikon pedig egy teherautóra felpakolt EBR 1190RR és egy RS volt látható. Ki tudja, talán a pozitív sajtóvisszhang miatt, talán a háttérben zajló üzleti tárgyalások okán, de az előzetes információkhoz képest idő előtt napvilágot látott az EBR 1190RS Carbon Edition első fényképsorozata. Nyilván a média és mi is fogunk még a motorral és a céggel foglalkozni, de unalmassá váló hosszas információ-csepegtetés helyett megkaptuk a lényeget.
Buell gépei eddig a sportos utcai motorok körét erősítették, a saját specifikáció alapján gyártott Rotax 1125 köbcentiméteres blokkjából nagyobb teljesítményt pumpáltak ki a leányvállalatnál, mint a tulajdonos Harley-Davidson a sportmodellnek szánt 1200-asából. A legújabb modell szakít az eddigi hagyományokkal, és az elmúlt egy év munkáját hasznosítja, egy igazi V2-es sportmotorról beszélhetünk. Ugyan teljesítményadatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, csupán a pályára szánt RR változat 185 lóerős csúcsteljesítményét említhetjük meg. A hírek szerint a gép nem is ezen a téren kívánja felvenni a versenyt a konkurenciával: a motorra ballasztsúlyokat kellett szerelni, hogy elérje a versenyszabályzatnak megfelelő minimális saját tömeget. Nyilvánvalóan ez egy limitált sorozatú prémium modell, amelyen számos karbonból készült, illetve egyéb különleges alkatrészt (például magnézium-ötvözet kerekeket) használtak fel a készítők. A külföldi szakértők így magas, 40.000 dolláros árat prognosztizálnak. Remélhetőleg lesz egy olcsóbb, hétköznapi vásárlóknak jóval könnyebben elérhető változat is – legalábbis ez látszik célszerűnek, ha a cég hosszú távú életben maradását is figyelembe veszi Buell.
Ugyan a motoreladások töretlenül csökkenő trendet mutatnak, de remélhetőleg az amerikai motorok legújabb generációja, amit a Motus és az EBR képvisel, üzletileg sikeres bizonyulnak, s különcségükkel gazdagítják a kétkerekűek körét és a motoros társadalmat.
Cimkék:
Már a Honda Valkyre Rune is egy igazán különleges motorkerékpár. De van akinek nem elég, és tovább építi. Az eredmény elég combosan néz ki...
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »