A háromkerekű Can-Am Spyder, a Bombardier aszfaltra tervezett hószánja, ahogy sokan csúfolják saját hazájában, 2007. óta gyakorlatilag változatlan formában van a piacon. Két éve ugyan megjelent a túraváltozat is, de a konstrukció nem ment át semmilyen módosításon, ugyanaz az egy literes, 106 lóerőre fojtott V2-es erőforrás hajtja a masinát a kezdetektől fogva, ami anno az Aprilia RSV-jét illetve a Tuonót is mozgatta.
Néhány hete hallhattunk a hírről miszerint a Bombardier a hibridhajtás kifejlesztésével foglalkozik, s most itt a legújabb információ. A kanadaiak ezt az öszvért a kor divatjának megfelelően dönthető kialakításúra tervezik átalakítani, vagy legalábbis egy ilyen változat megépítését is tervezik. A szabadalmi hivatalhoz még 2009. júliusában adták be igényüket, a szervezet tempójára jellemző, hogy csak most januárban hirdették ki az igényt, a szabadalmi jog elismerése pedig még csak a kanyarban sincs, hogy stílszerűek legyünk.
Koncepcionálisan ebben semmi újdonság nincs, mondhatják sokan, s ebben teljesen igazuk is van. A teljes szerkezetében, mindhárom kerékkel dőlő masina ötlete valóban nem új, a Can-Am ezért inkább az egyedi, fejlett futómű kialakításával próbálja pótolni az eredetiséget. A szerkezet a tervek szerint alacsony sebességnél bizonyos stabilitást biztosítana a járműnek, azt nem engedné dőlni, vagy legalábbis erősen korlátozza ezt a lehetőséget. Ugyan a jelenlegi változatban van egyfajta menetstabilizátor, de erre dönthető kialakítás mellett egyáltalán vagy csak kisebb mértékben van szükség.
Egy ilyen jármű teljesítményét nem is kell visszafogni, a motorokra jellemző menetdinamika két első kerékkel, nagyobb tapadással és stabilitással párosítva egy komoly sportélményhez juttathatja vezetőjét. Hogy mikor lesz kész ez a masina, még csak megtippelni sem merem.
Cimkék:
Ha egy cég marketingeseinek ölébe pottyan egy világbajnok, nem vesztegethetik az időt.
Elolvasom »Erik Buell a motorgyártás egyik ikonja, a kreatív mérnök 1983 adta ki saját építésű motorját, cégét felvásárolta a Harley-Davidson, majd 2009-ben megszüntette. Itt az ideje a visszatérésnek.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »