Egy motorkiállításon általában az ember a nagy gyártók termékeivel találkozik legtöbbször. A veronai kiállítás különlegességét azonban már jó ideje Csizmaország motorépítőinek egyedi alkotásai adják. Az olaszok motorozási kulturája irigylésre méltó, a benzinvérű nép motorépítői pedig gazdag fantáziáról tesznek tanúbizonyságot. Megtalálható itt minden, a kurrens motorépítési irányzatok képviseltetik magukat. A klasszikus chopperektől kezdve, a bobbereken, café racereken, egyedi scramblereken, street- és dirt trackereken át számos stílusirányzatra található egy-egy „szemléltető” egyedi vas, no meg persze a besorolhatatlan, néha sci-fibe illő modern művészi alkotások is szemet szúrnak az arra fogékonyaknak. Mint minden évben, idén is megválasztották a kiállítás legszebb motorját.
A dicsőség idén a Garage 65-é lett, a kiállítás legszebb motorjának Stargate nevű alkotásukat választották a szavazók. A masina a 10 évadot megélt, két spin-offot kitermelő amerikai sci-fi sorozatról kapta a nevét, s számos megoldása ha nem is a jövőbe mutató hihetetlen technikai fejlesztés, de mindenféleképp figyelemre méltó. Nyilván egy demobike esetében nincs értelme olyan dolgokról beszélni, mint kényelem, praktikum. Az esztétika erősen szubjektív témakör, sok múlik azon, ki min és hogyan szocializálódott, így erre sem vesztegetnék túl sok szót. Ami biztos, hogy a rengeteg polírozott felület vonzza a szemet. A két masszív kerék, és a tükörszerűre fényesített „bádog” jelentette látványon túljutva érdekes részletekre lehetünk figyelmesek.
Kezdjünk mindjárt a tank látszólagos hiányával. Az erőforrás felett átívelő váz gyakorlatilag csak hőpajzsként funkcionál, az üzemanyag a lengővillában van. Szokatlan módon a hátsó traktusban találhatók a fojtószelepek. Jobban megnézve a technikát, látható, hogy a masina valójában kompresszoros feltöltővel is rendelkezik. A fokozatmentes CVT váltó háza kicsit kilóg a képből, de nem zavaróbb a látvány, mint egy széles fogasszíjas primer hajtásé. A felfüggesztés elől és hátul is himbás rendszerű, egy-egy légrugó felel a csillapításért. Az első felfüggesztés légrugója a közvetlenül a kormány alatt található, s az alatt kapott helyet a „hátsó” légrugó, amihez a váz alatti tolórúd továbbítja a lengőkar elmozdulásának energiáját. A masinán számos szokatlan technikai megoldás található, azok sorát a kerékbe integrált Brakko fékrendszer alkalmazása teszi teljessé.
Cimkék:
Az ilyen küzdelmekből általában egy motor jön ki győztesen. Legalábbis motoros oldalon. Az élet azonban néha kegyetlen.
Elolvasom »Bréking nyúz: a Norton valóban motoGP motort fejleszt, az angolok heteken belül megkezdhetik a tesztelést.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »