Az autóversenyzésben viszonylag hamar kialakultak a versenyszínek, a legtöbb nemzetnek megvoltak, megvannak a hagyományos fényezései. Az olaszok vörös fényezése azonban nem csupán az Alfák és a Ferrarik sajátja, azt a Ducati is magáénak tudhatja. Vagy inkább csak tudhatta. A mélyvörös fényezés, mely oly’ szépen csillogott Qatar mesterséges fényeiben, a múlté, a tegnap a Wroomon bemutatott 2011-es Ducati Rossi neonszíneiben tündököl, melyet egy szivárványos lóri is megirigyelhetne.
Jelentős változások nem láthatók a motoron, bár az kissé áramvonalasabb formát öltött, a jellegzetes oldalsó szárnyak is kisebb lettek. A lényegi változást az erőforrás adja, bár egyelőre a bolognaiak titkolóznak. Tény, hogy nem szokás pontos adatokat megadni egy versenymotorról, de egyelőre azt sem tudni, milyen gyújtásrendszerrel készül a GP11: a tavalyi tesztek egyik fő szerepe az volt, hogy Rossi eldönthesse, big-bang vagy screamer Ducatit szeretne. Ami biztos, hogy az idei Ducati is teljesen szénszálás vázzal rendelkezik, 48 milliméteres belsőcső átmérőjű, teljesen állítható Öhlins teleszkópokkal, 320 milliméteres átmérőjű Brembo karbon féktárcsákkal, Magneti Marelli befecskendező- és elektronikai rendszerrel, Termignoni kipufogókkal és természetesen dezmodronikus szelepvezérléssel készül. Az olaszok tesztpilótájukkal, Franco Battainival, Jerezbe látogatnak, hogy a motor további fejlesztésén dolgozzanak. A jelenlegi cél az elektronika (az egykerekezés- és kipörgésgátló) és néhány kiválasztott alkatrész fejlesztése lesz.
UPDATE
Kijött a hivatalos Ducati videó is.
Cimkék:
Kibontakozni látszik az olasz álomcsapat, Rossi idén már hivatalból vesz részt a Ducati és a Ferrari közös szezonnyitó eseményén, a Wroomon.
Elolvasom »A BMW sorkettesének 900 köbcentis változatával érkezhet az első utcai használatra szánt Husqvarna.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »