Az MV Agusta története az utóbbi években legalábbis fordulatos. A céghez mindig is egy igazi olasz exkluzív márka képe társult, amely eredetileg a versenysportban hívta fel magára a figyelmet. A 2000-es évek elején azonban a cég anyagi helyzete, az abból fakadó számos tulajdonosváltás áttételesen a paletta szűküléséhez vezetett. Szerencsére a Harley-Davidsontól történt visszavásárlás után immár a második új modellt mutatják be az olaszok.
Természetesen az igazság ennél összetettebb, az új 921 köbcentiméteres modell a 2008-ban a palettáról kivont 910-es utódjának tekinthető, bár technikailag több köze van a jelenlegi 1090RR-hez (annak a blokkjára épül az új masina is). Az 55 milliméteres löket mellett persze a furat kisebb (73 milliméter), az új hengersor együttes űrtartalma így csak 921 köbcentiméter. Az olaszok legkisebb sornégyes erőforrásukat a leginkább kezelhetőnek nevezik, bár az még így is 129 lóerős teljesítményű.
A cégről kialakult képpel ellentétben ez az MV Augusta nem is lesz olyan exkluzív, mint azt megszokhattuk. Már ami a motor árát illeti: a hírek szerint a legújabb Brutale mindössze 12.000 eurós árcédulával kerül az európai piacokra. Az egyelőre kétféle fényezéssel (fehér, illetve a képeken látható matt fekete) megvásárolható motor ugyan még így sem egy olcsó tömegmodell, cserébe azonban olyan alkatrészek kerülnek beépítésre a szériafelszereltség részeként, mint a teljesen állítható, 50 milliméteres belsőcső-átmérőjű fordított Marzocchi teleszkópok, Sachs hátsó rugóstag (állítható előfeszítéssel és csillapítással), Brembo radiális féknyergek, Marelli 5SM központi számítógép, amely két gyújtástérképet és 8 módban állítható kipörgésgátló programot is tartalmaz. Az elődökkel ellentétben az egész motor gyári hangolása jóval lágyabb, az új egyrészes ülés is alacsonyabb, valamint a gyári gumiválasztás is (Pirelli Angel ST) jóval inkább egy praktikus mindenes képét idézi, semmint egy kompromisszummentes csupasz élménymotorét. Reméljük az Agusta új receptje beválik, és a Brutale 920, a hamarosan piacra kerülő F3 mellett nem sokára érkezik a 3 hengeres mini Brutale is.
Cimkék:
Először őrületes tévedésnek tűnik, aztán olvasgatva az adatait, talán nem is az. Mindenesetre már megvásárolható.
Elolvasom »Mindig vannak olyan embertársaink, akik a rekordokat hajszolják. Hogy kerül egy hómobil egyáltalán Kaliforniába, és miért kell vele 110 métereseket ugrálni?
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »