Az elektromos hajtású járművek legtöbbünkben legalábbis szkeptikus gondolatokat ébresztenek. Tény, hogy a jelenlegi helyzet még a benzinnek kedvez: kiterjedt az üzemanyagtöltő állomások hálózata, a fosszilis energiahordozókon alapuló petrolkémiai folyadékokat gyorsan újra tudjuk tölteni, no és mára már megszoktuk járműveink hatótávolságát. Mindezek mellett az elektromos járművek fejlesztése egyelőre még „gyerekcipőben” jár. A Mission Motors ezen fejlesztések rögös útján tett egy újabb lépést, a Mission R egy figyelemre méltó gépezet.
A gép az első felületes pillantásra megtévesztő lehet, formavilágával egy jelenlegi sportmotort idéz, az elektromos motorokra jellemző szokatlan szerkezetek és alkatrészek nem szembetűnőek. Pedig a motorba szerelt akkuk kapacitása nagyobb, mint a ZeroTT győztes Motoczysz gépé. A 14,4 kWh-ás „üzemanyagtartály” ilyen kompakt kialakítása nem véletlen. A tavaly bemutatott Mission One elkészülte, és a sebességi rekord felállítása óta a cég egy saját fejlesztőrészleget hozott létre, a MissionEVT-t, amely tovább tökéletesítette a meghajtórendszert, sőt azt más, elektromos motorokat gyártó vállalkozások számára is elérhetővé tette.
A motor kialakításakor tudatosan törekedtek a hagyományos forma és geometria megtartására, az egyetlen furcsaságot a hátsó rugóstag helyzete jelenti. Valójában egy teljesen megszokott alkatrészről beszélhetünk, amelynek azonban a szöge nem illeszkedik az általunk megszokotthoz, de ennek praktikus oka van. A karbonszálas hátsó segédvázhoz rögzített elem elhelyezésében az akkuk és a meghajtómotor tömegközépponthoz közeli elhelyezése, valamint a sportmotorokon szokásos geometria megtartása játszottak fontos szerepet: a gép tengelytávja nem sokkal több, mint egy Ducati 1198-asé.
A vízhűtéses, 141 lóerős, háromfázisú erőforrás — akárcsak a legtöbb elektromotor — a jármű elindulásától kezdve egészen a 6400-as fordulatszám-csúcsig szinte folyamatosan leadja a 156 Newtonméteres nyomatékát. A motor vezérlése is figyelemre méltó, állítható a „gázreakció”, illetve a fékezéskor fellépő, a motorféket helyettesítő visszatöltő működés erőssége is. Mindez a ma versenysportban használt egyéb csúcsminőségű alkatrészekkel együtt egyetlen célt szolgál: a versenyzést. A Mission R ugyanis nem egy luxuskategóriás jármű, hanem a 2011-es TTX-GP versenysorozatra épített versenymotor, amelyet múlt pénteken, a Long Beach Motorcycle Show-n mutattak be.
Cimkék:
A Honda ígéretéhez híven még az idei évben átadja a vásárlóknak az első full-villany robogóit. Az első fecskék egyúttal nyulak is lesznek, mégpedig kísérletiek.
Elolvasom »Sokan vágynak valamilyen különlegességre, hogy ne olvadjanak bele az utcaképbe. Ha ez a vágy egy motorosban ébred fel, logikus lépés az egyedi bukósisak.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »