Láthattunk már néhány igazán érdekes gépészeti alkotást az Onroad hasábjain. A V8-as Ducati, a sornégyes Honda Monkey, a V8-as BMW mellett szerencsére hazánkban is készült néhány felettébb érdekes alkotás, mint például a Zaporozsec motoros chopper, a dízel vagy a négyütemű MZ. Van ezekben a gépekben valami megmosolyogtató, valami hihetetlen életigenlő kreativitás, ami felvidítja a gépészet iránt vonzódó embereket – a legtöbb motoros pedig ilyen fajta ember.
Robert Maddox is azon elvetemült őrültek közé tartozik, akik igazán furcsa elképzelésekkel rendelkeznek és azokat meg is valósítják. Néhány éve még egy kerékpárra szerelt pulzáló sugárhajtóművet, most pedig egy motorra való nagyobb darabbal állt elő. A jet meghajtás ezen válfaját már a XX. század elején kidolgozták, az egy viszonylag egyszerű szerkezetet takar, amely kevés mozgó alkatrészt (vagy éppen egyet sem) tartalmaz: a különálló, gyakran ismétlődő robbanásokkal létrehozott nyomás hajtja előre a gépet. A szerkezet első széleskörű alkalmazására sajnos a II. Világháború alatt került sor, a híres-hírhedt V-1-es repülő bombákat ilyen meghajtással szerelték fel a német mérnökök.
Szerencsére a Maddox-féle Harley-Davidson Sportjetnek keresztelt masina jóval békésebb célú szerkezet. A kerekeken, nyilvánvalóan a gumikon, a fékberendezésen (egyetlen tárcsa, az is hátul) és néhány apró alkatrészen kívül a masina „összes” elemét Maddox készítette saját kezűleg, ideértve az erőforrást is, amelyben másodpercenként 70-szer robban be az üzemanyag-levegő keverék. A furcsa motor valójában egy rendelésre készült, a tulajdonos a 320 kilométer/órás sebességet szeretné vele elérni. Sok sikert és kellő bátorságot kívánunk hozzá!
Cimkék:
Bár az európai kontinensen még közel sem ért véget a piac mélyrepülése a motorkerékpár-piacon, Japánból biztató számok érkeztek.
Elolvasom »A gyárak által megadott teljesítmény- és nyomaték adatoknál sokkal lényegesebb a két görbe, hiszen a motorok használhatósága ezeken múlik.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »