A Valenciában lezajlott kétnapos motoGP teszten Valentino Rossi szó szerint a vert mezőnyben végzett, utána azonban rögtön Olaszországba utazott, ahol a Cervesi di Cattolica kórházban Dr Alex Castagna és Dr Giuseppe Porzellini végre megoperálták a tavasszal, motokrossz edzés során megsérült vállát. Talán ez a sérülés okolható a leginkább azért, hogy Valentino 2010-ben igazán komolyan nem tudta felvenni a harcot csapattársával, Jorge Lorenzoval. Az orvosok szerint a váll állapota nagyon kritikus volt, ők a műtét után konkrétan nem értették, hogy volt képes ezzel a sérüléssel a kilencszeres világbajnok versenyezni. “A beavatkozás tökéletsen sikerült. Ilyen műtét után általában 90 napos lábadozás szükséges, mi azonban megteszünk minden tőlünk telhetőt, hogy a versenyző mielőbb visszatérhessen munkájához és tesztelhesse jövő évi versenymotorját.” – nyilatkozta orvosa.
A tesztelésre szükség is van, hiszen a hosszú évek várakozása után létrejött olasz nemzeti álomcsapat az első tesztek alapján sehol nem volt a vetélytársakhoz képest. Igaz, saját bevallásuk szerint a fejlesztések legelején nem is a köridők hajszolása volt a cél. Filoppo Preziosi, a Ducati motoGP csapatának főnöke szerint ez a két nap az információk gyűjtéséről szólt. “Rengeteg adatot gyűjtöttünk és Valentino is nagyon precíz információkat adott a motorról. Most az elemzés és a döntések meghozatala következik: nagyon kemény munka vár ránk a gyárban. El kell döntenünk, hogy a big bang vagy a screamer erőforrást fejlesszük-e ki végleges állípotúra – jelenleg a big bang tűnik esélyesebbnek. Nagyon sok munka lesz még a motor első felfüggesztésével is. A célunk, hogy olyan versenygépet alkossunk, amellyel Valentino úgy fog tudni motorozni, ahogy Valentino szokott. Tehát nem ő fogja megtanulni a Ducatit vezetni, hanem mi alkotunk neki való versenymotort. Így leszünk sikeresek. Meggyőződésünk, hogy ebben a munkában Nicky Hayden is nagyon fontos szerepet játszhat, és ő is sokat fog profitálni belőle a versenyeken.”
Valentino Rossi sem a teszteredményekkel, sem a motor fejlesztésével kapcsolatban nem nyilatkozott, hiszen őt az év utolsó napjáig erre kötelezi a Yamahával kötött szerződése.
Hogy jó hírrel zárjuk a beszámolót: a Japánban bukott és kulcscsont-törést szenvedett Dani Pedrosa megússza az újabb műtéti beavatkozást. A Honda gyári versenyzőjének sérülését egy titán-lemezzel erősítették meg. Jó motoGP-szokás szerint Dani is nagyon hamar visszatért a versenypályára, azonban bal karja nagyon erőtlennek bizonyult – ezért volt képtelen teljes sebességgel végignyomni a nagydíj-távokat. Most alaposan megvizsgálták a sérült területet, és Dr Xavier Mir nyilatkozata szerint mindent rendben találtak. “A sérülés tökéletsen gyógyult, azonban az izomzat nem tudott regenerálódni a műtét után. Ezért most négy hetes teljes fizikai pihenés után fogjuk csak megkezdeni a terhelést, így a versenyző bal karja tökéletes erőállapotban lesz a 2011-es szezonra.
Mielőbbi felépülést és eredményes tesztelést mindkét versenyzőnek!
Cimkék:
A gyárak által megadott teljesítmény- és nyomaték adatoknál sokkal lényegesebb a két görbe, hiszen a motorok használhatósága ezeken múlik.
Elolvasom »Sokaknak a megjelenés számít a leginkább, de a kényelem, az ergonómia fontosabb szempont lehet.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »