A szomorú helyzetben lévő magyar motorértékesítéseket figyelembe véve a Ducati Monster 1100-es változata már-már egy exkluzív ritkaságnak tűnik. Talán érdektelennek is nevezhetnénk, de a masina pedigréje és maga a motor is azért rácáfol erre. A Diavel mellett ugyanis ez az olaszok talán egyetlen jelentős újdonsága a következő évre. Ez a gyönyörű, legendás naked a jövő évben megújult műszaki tartalommal csábítja szerelmeseit. Persze radikális újításokat ne várjon senki, a jól bevált motoron csak reszelgettek Bolognában. Külsőleg a brutális gépállat gyakorlatilag azonos az idei modellel, egyetlen különbséget lehet csak felfedezni, ez pedig a 20 milliméterrel magasabb kormány, amelyet ergonómiai szempontok alapján változtattak meg.
Az EVO program keretében a nagyobb Monster is megkapja a Ducati elektronikus csomagját szériafelszereltségként, a jövő évtől kezdve az ABS, a kipörgésgátló és az adatgyűjtő rendszer az alapfelszereltség részét képezi majd. A blokkolásgátló miatt a motor a kisebbik, 13.5 literes tankkal kerül gyártásba, de egy élménymotornál ez ma már nem is olyan kirívóan alacsony. Az egyetlen lényeges különbség a masina „méretezésében” talán csak a teljesítményen vehető észre. A 10.7-ről 11.3-ra növelt kompresszió 5 új lovat hozott a ménesbe, amely így már 100-at számlál a főtengely 7500-as fordulatánál. A 6000-es fordulatszámnál jelentkező 103 Newtonméteres nyomatékcsúcsot és a Szörny alacsony, 169 kilogrammos tömegét figyelembe véve a Ducati Monster igazán élménydús motorozás ígéretét hordozza magában. Ránézésre csupán az új dobok jelentik a különbséget, de a kategóriát tekintve ezek az alkatrészek valószínűleg nem sokáig maradnak egy új tulaj motorján…
Cimkék:
Az egyetlen háromkerekű, nagy darabszámban eladott jármű a Piaggio MP3-asa is megújul a 2011-es évre. Leggyengébb pontja a képek szerint érdemben változik.
Elolvasom »Jövő, múlt és jelen: mind tetten érhetők a Honda robogókínálatán, amelyet az EICMA-n prezentáltak.
Elolvasom »A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.
Elolvasom »A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?
Elolvasom »A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.
Elolvasom »Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.
Elolvasom »